Avatar billede plnky Nybegynder
16. maj 2006 - 15:07 Der er 7 kommentarer

Program til at styre forskellige trådløse netwærk med!

Hej

Jeg ved IBM/Lenovo har lavet et program der hedder Thinkvantage Access Connections. Der et program der styre de forskellige trådløse netwærk der er. Problemet ligger i at når jeg er hjemme har jeg fast IP og når jeg er hos andre, skal man ændre IP til den de nu har eller til automatisk. Jeg er ved at blive lidt træt af at ændre IP hele tiden og tænke på om der ikke findes programmer som kan ordne den slags...

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. maj 2006 - 15:17 #1
Jeg har en Toshiba, og når jeg anvender denne ude i byen, så oprettes der en profil for hvert netværk den har besøgt. Denne profil anvendes så næste gang man kommer forbi.

Hvis du går ind i netværksforbindelserr, og højreklikker på den trådløse forbindelse og vælger egenskaber, så er der et faneblad der hedder trådløse netværk. Tryk på denne, og der kan du se profilerne for "foretrukne netværk".
Avatar billede kenp Novice
16. maj 2006 - 15:23 #2
Ellers kan du bruge den funktion som hedder netsh som er indbygget i din computer. så vil du kunne lave nogle batfiler som du bare køre alt efter hvor du er.
Avatar billede plnky Nybegynder
16. maj 2006 - 15:29 #3
Ja.. men der kan man da ikke sætte en fast ip på en profilerne...
Avatar billede plnky Nybegynder
16. maj 2006 - 15:34 #4
hvordan gør jeg det med netsh??
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. maj 2006 - 15:39 #5
Hvis du nu unlader at have fast IP derhjemme, men reserverer en IP til din maskine i routeren. Så vil de se ud som om du har fast IP, men der ser sker, er at routeren altid automatisk tildeler dig en bestemt IP.
Så kan du under egenskaber for TCP/IP faneblad Generelt, have automatisk tildeling af IP, og under alternativ konfiguration kan du have en brugerkonfigureret profil.

Det giver selvfølgelig kun mulighed for 1 fast IP.
Avatar billede plnky Nybegynder
16. maj 2006 - 15:42 #6
jeg bliver nød til at have fat IP der hjemme.. og har også prøvet at sætte den på automatisk og sætte min faste IP til under alternativ konfiguration, men så vil den ikke gå på nette.
Avatar billede kenp Novice
16. maj 2006 - 16:42 #7
du leder efte med Netsh.exe
scriptet:

prøv følgende:
gem dine nuværende indstillinger
ved at gå i en dosprompt og skriv følgende...

netsh -c interface dump >tcpip-dhcp.txt

ændre nu tcp/ip opsættet til det statikiske..
og skriv.

netsh -c interface dump >tcpip-static.txt

for at loade et sæt netværksindstilling skriv

netsh -f netværksopsæt.txt

det du kan nu er at lave to .bat på desktopen og næste gang du vil ændre netværk er det bare at dob. klikke.