Avatar billede juba_s Nybegynder
16. maj 2006 - 14:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

lopslag med flere kriterier

Jeg har 2 regneark, et prisark og en leveringsoversigt der gerne skulle snakke lidt sammen.

Prisarket indeholder info om vareart, pris og leverandør.
Leveringsoversigten er ment til leverandøren, der får info over hvad der bestilles, hvor meget og til hvilken pris (pr. enhed).

Da leveringsoversigten går til flere leverandører dagligt, med forsk. varer og flere gange om ugen, ville det være rart, hvis den automatisk kunne trække info fra prisarket.

Jeg har lavet et Lopslag, som funker fint nok:

=HVIS(F29=4005;(LOPSLAG(F31;'Prisskema (TESTA1).xls'!varetypeA;2;FALSK));(HVIS(F29=4003;(LOPSLAG(F31;'Prisskema (TESTA1).xls'!varetypeB;2;FALSK)))))

Jeg vil imidlertid gerne have plads til flere varetyper (så f.eks. F29=3007; F29=3008 mfl.) Men, kommer jeg et hvis mere ind, så virker det ikke længere..

Som f.eks.:

=HVIS(H29=4005;(LOPSLAG(H31;'Prisskema (TESTA1).xls'!varetypeA;2;FALSK));(HVIS(H29=4003;(LOPSLAG(H31;'Prisskema (TESTA1).xls'!varetypeB;2;FALSK)));(HVIS(H29=3007;(LOPSLAG(H31;'Prisskema (TESTA1).xls'!varetypeC;2;FALSK))))))

Her får jeg bare en #værdi! melding.

Er der nogen der har et bud på, hvordan jeg bedst muligt får det til at virke??
Avatar billede x-lars Novice
16. maj 2006 - 15:22 #1
=HVIS(H29=4005;LOPSLAG(H31;'Prisskema (TESTA1).xls'!VaretypeA;2;FALSK);HVIS(H29=4003;LOPSLAG(H31;'Prisskema (TESTA1).xls'!VaretypeB;2;FALSK);HVIS(H29=3007;LOPSLAG(H31;'Prisskema (TESTA1).xls'!VaretypeC;2;FALSK))))
Avatar billede x-lars Novice
16. maj 2006 - 15:23 #2
Egentlig bare ryddet lidt op i paranteserne. Hvad skal den svare, hvis h29 indeholder en anden værdi? (Der mangler et alternativt svar, hvis ingen af betingelserne er opfyldt)
Avatar billede juba_s Nybegynder
16. maj 2006 - 15:32 #3
Aah der var lige et par paranteser for meget der.. Jeg havde et sekund lige svært ved at overskue det. :)
Du har ret i at jeg mangler et alternativt svar, men i første omgang var jeg mest obs på at få plads til alle parametre i forespørgslen.

Tak for hjælpen
Avatar billede x-lars Novice
16. maj 2006 - 15:38 #4
Velbekomme! Husk at lukke spørgsmålet ved at acceptere mit svar.

I øvrigt: Velkommen på Eksperten.dk!
Avatar billede juba_s Nybegynder
16. maj 2006 - 15:40 #5
Tak, godt forum I har her, jeg glæder mig til at bruge det meget mere!