Avatar billede grafik-anders Mester
16. maj 2006 - 11:16 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

open source program, som svarer til InDesign?

Da vi bliver flere og flere bliver det også stadig dyrere at købe programlicenser. Vi har fundet et open source program, som hedder the GIMP – eller gimp’en. Det ligner på mange måder Photoshop og er et brugbart alternativ for os til de af os, som ikke arbejder med grafik hele tiden. Findes der ligeledes et open source program, som svarer til InDesign?

Hilsen
Anders
Avatar billede mpl Nybegynder
16. maj 2006 - 11:45 #1
Jo, der er et program der hedder scribus:
http://www.scribus.net/

Jeg arbejder selv en del med DTP, og det kan altså ikke måle sig med InDesign/Quark, desværre.
Avatar billede falster Ekspert
16. maj 2006 - 14:55 #2
Der er også denne gratis - mod registrering. Men nok også langt fra de af mpl nævnte:

http://www.freeserifsoftware.com/software/PagePlus/default.asp

PagePlus SE, your introduction to Desktop Publishing—a special edition of Serif’s revolutionary flagship product. Combining a superior desktop publishing engine with a mature user interface, PagePlus SE’s powerful features make high-impact design available to everyone. Whether you’re a novice or a pro, you’re sure to be amazed at the range of printed output you can quickly design and deliver with this winning combination.
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2006 - 19:24 #3
Avatar billede grafik-anders Mester
26. juni 2006 - 11:10 #4
jeg vil gerne give point til både falster og mpl.

vil falster lægge et svar?
Avatar billede falster Ekspert
27. juni 2006 - 09:28 #5
Gerne :-)