Avatar billede michaelthrane Nybegynder
16. maj 2006 - 10:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opgradering ram?

Jeg har en computer af lidt ældre dato som jeg benytter til World of warcraft. Den hænger lidt i bremsen inde i byerne og når det går hedt for sig:

Athlon Xp 2500+
512Mb ram (dual channel)
Radeon 9600 Pro
etc..

Mit spørgsmål er om det kan betale sig for mig at købe 512 mb ekstra ram, og til gengæld ofre ikke at køre dual channel mere.

På forhånd mange tak!
Avatar billede huset Praktikant
16. maj 2006 - 10:23 #1
Mange RAM er altid en fordel i spil, og især spil som BF2. Dit tilfælde kender jeg ikke til spillet, men flere RAM vil altid hjælpe dig.
Avatar billede abeljensen Nybegynder
16. maj 2006 - 14:23 #2
I World of Warcraft, er det især inde i byerne spillet hænger, da det er her der er mest aktivitet. Og ja du bør få flere ram i. Gerne 1024 i alt, så burde det køre bedre. Hvis forbindelsen er god nok, så er det helt sikkert rammene der gør at du lagger.
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. maj 2006 - 14:25 #3
med de ram priser der er idag, ville det smarteste måske være at købe 2 stk 512 blokke og så stadig køre dual-channel. Så Kan du jo sælge de 2 stk 256 blokke du har. Ellers hvis du beholder den ene 256 og smider en 512 blok i er det jo kun en forøgelse på 256mb hvilket nok ikke giver det helt vilde.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=54364 2 stk 512 blokke = 528.00kr det er da ikke værst. Ellers kan du købe en 1gb stang af samme type for 539.00kr, men jeg vil klart foreslå at du køber 2 stk af samme slags når nu dit bundkort understøtter dual channel
Avatar billede huset Praktikant
16. maj 2006 - 14:46 #4
kan kan stadig bruge 2x256 sammen med 2x512
Avatar billede michaelthrane Nybegynder
16. maj 2006 - 14:49 #5
mit bundkort har 3 ram slots, så jeg tror at jeg efter jeres råd at dømme bør købe 1*512mb blok og så skippe dual channel = 1024mb ialt.
Avatar billede huset Praktikant
16. maj 2006 - 14:53 #6
Det er også kun teoretisk du opnår dobbelt bandwidth
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. maj 2006 - 15:07 #7
hvis du har 3 slots så skal du klart gå efter den løsning med 2 stk 256 og 1 stk 512
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. maj 2006 - 15:07 #8
husk at sætte den største blok i dimm1
Avatar billede michaelthrane Nybegynder
16. maj 2006 - 23:57 #9
Mange tak for alle jeres indlæg! Rammene er bestilt, sammen med min nye maskine som gerne skal komme på fredag til afhentning hos TopData!
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. maj 2006 - 01:24 #10
hvilke ram bestilte du? (mærke) ny maskine? Hvad har du bestilt? Ligger dette som svar i tilfælde af det var et af mine indlæg du brugte til noget :)