Avatar billede specialty Nybegynder
07. maj 2001 - 21:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sende en kommando til en IP

Hej Eksperter...

Håber der er nogle der kan hjælpe mig her! Jeg står og vil lave et program til en Half-life server. Half-life serveren kører på ip\'en 62.243.49.78 port 27016... Jeg har så tænkt mig at lave et program i Visual Basic 6.0 som skulle sende en kommando til denne ip adresse som serveren så vil modtage, for dem der har lidt forstand på HL servere ja så vil jeg gerne sende en rcon kommando fra en anden computer til serveren. Men hvordan gør jeg lige det... Der findes massere af programmer bygget i VB til dette formål men jeg vil sq gerne lave mit eget. Men jeg kan ikke helt finde et sted der viser hvordan man gør... Har ikke rigtigt rørt ved Winsock eller alt det der TCP/IP halløj til VB så jeg vil MEGET gerne have det skåret ud i pap!

Med Venlig Hilsen

Specialty...
Avatar billede nicki Nybegynder
07. maj 2001 - 22:20 #1
Hej specialty jeg er lige med på en lytter.
Der er dog alligevel nogen ting jeg godt kunne tænke mig at få uddybet og tilføje. Lige en ting: Du må ikke hænge mig op på flg. da jeg ikke er en haj til winsock (har haft en del problemer med det).
Jeg mener at man skal ha\' både et værtsprogram (til at modtage disse kommandoer), og et clientprogram (hmmmm hvad bruger man dog det til).
Nu siger du det skal være en HL server, jamen skal den værtskode så ikke ligge inde i Hl.
Øhh hvad er en rcon kommando... gidder du lige uddybe det ?. Nå det her hjalp sikkert ikke det helt store, men som sagt så er jeg også kun med på en lytter :o)
Avatar billede johnfs Nybegynder
07. maj 2001 - 22:30 #2
Hej jeg forstår ikke helt dit problem. Har du en  forbindelse til server via en ISDN , en VPN tunnel eller bare igennem din internetforbindelse?. I alle tilfælde vil jeg lave en lmhost fil på client pceren med følgende linie
62.243.49.78 dinserver #PRE #DOM:SERVERDOMAIN

I dit program vil så bare henvise til \"dinserver\" som var den på dit lokalnet.
Avatar billede razersedge Nybegynder
07. maj 2001 - 22:51 #3
lytter med...
Avatar billede specialty Nybegynder
07. maj 2001 - 22:53 #4
en HL server er så smart at den modtager det der bliver sent til den med et rcon password... Rcon står for Remote Control... Så man har ikke behov for en server del idet at den selv burde modtage det der bliver sendt til den! Fordi HL serveren sidder på nettet og bruger porten 27016 så man burde bare kunne connecte til den med winsock eller noget også sende nogle given kommandoer!!!
Avatar billede razersedge Nybegynder
07. maj 2001 - 22:58 #5
Så er det jeg nok spørger dumt... hvad er winsock osv definer plz :O)
Avatar billede infojens Nybegynder
07. maj 2001 - 22:59 #6
Mit bud vil være

her er et link til et lille chat program mellem to computer

http://users.cybercity.dk/~cfs4636/DATA/winsock_chat.zip

Så sender man bare en text fx \"Half-life\" som så for den anden til at gøre en handling

så skriv inde i fx server

Private Sub Winsock1_DataArrival(ByVal bytesTotal As Long)

    Dim strData as String

    Winsock1.GetData strData

    If strData = \"Half-life\" Then
        Handling
    End If

End Sub

Håber det er til at forstå !

Det er noget jeg selv har fundet på men det har løst et par af mine opgaver....
Avatar billede specialty Nybegynder
07. maj 2001 - 23:07 #7
infojens... Det lyder jo fint MEEEN hvordan får jeg den så til at skrive noget i min HL server??? Kan dette gøres med et API kald eller lign??? HL serveren kører i et dos vindue som man (hvis man sad ved computeren) bare kan indtaste noget i...

Noget andet er at når jeg kigger på andre programmer som er lavet i VB og har samme formål... ja så skal der ikke installeres noget server program... Server programmet kan SAKTENS køre fra en anden computer! i server vinduet står der....

L 05/07/2001
- 23:15:41: Rcon_ \"rcon 2434492057 \"rcon-password\" say Dette er en tekst der bliver sagt på serveren\" from \"212.242.206.84:554\"

også udfører den kommandoen!

Hvis det da gav meget mening!
Avatar billede langejens Nybegynder
08. maj 2001 - 16:04 #8

Jeg tro du er nød til at have et server program kørene på din server..

Hvad med sendkeys \"Skyd~\" tror du det vil virke !

~ betyder (retur)
Avatar billede langejens Nybegynder
08. maj 2001 - 16:07 #9
eller

Private Sub Winsock1_DataArrival(ByVal bytesTotal As Long)

    Dim strData as String

    Winsock1.GetData strData

    Sendkeys strData

End Sub
Avatar billede nicki Nybegynder
08. maj 2001 - 19:35 #10
Specialty >>> Jeg tror du har fat i noget der med API. Lige en ting når du bruger winsock skal du også bruge den respektive dll fil ok.
Avatar billede razersedge Nybegynder
08. maj 2001 - 20:57 #11
hvis nogen finder svaret vil jeg gerne have det postet herinde....
Avatar billede specialty Nybegynder
09. maj 2001 - 12:17 #12
http://teamnra.clanpages.com/rcon.htm er vist lavet i VB og det virker sq fint.... men jeg aner ikke en skid om hverken API kald eller Winsock så hvis der er en der kommer med den korekte kode til et API kald eller noget Winsock halløj der virker er de 150 point hans!  =)

Specialty....
Avatar billede specialty Nybegynder
10. maj 2001 - 14:02 #13
jaahhh, ikke engang et API kald ville funge pga. at serveren køres i dos, så den ville ikke taste noget i dos vinduet!!!

Når men jeg trækker mit spørgsmål tilbage... Hvis der ligepludslig er en der finder svaret så skriv enelig... så er pointene selfølgelig dine...!

Specialty...