Avatar billede robertholmjensen Nybegynder
15. maj 2006 - 15:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Optælling af poster passer ikke med antal i tabel

Jeg anvender en registreringsdatabase til brug for en klinik, hvor brugere registreres, med de ydelser de modtager på klinikken.

Oplysningerne indtastes i en formular, som så fordeler data i nogen underliggende tabeller, der er indbyrdes forbundet via et unikt registreringsnummer, som tildeles automatisk, når man taster i en blank formular.

Nu er der opstået det lille problem, at man ikke kan "bladre" tilbage i formularen fra dags dato. Denne fejl opstod i sidste uge, og nu ser det kun ud som om der er en post, når man ser på formularen - selv om der i de underliggende tabeller ligger omkring 600 registreringer. Hvis man forsøger at indtaste nye data, så kan man dog godt begynde at bladre mellem formularerne, men ikke længere tilbage, end til i sidste uge, hvor den "nulstillede".

Jeg kan selvfølgelig godt lave statistik på baggrund af den underliggende tabel - men vil gerne kunne bladre helt fra starten af databasen.

Hvad kan årsagen til denne fejl være? - håber ovenstående giver mening ;-)
Avatar billede terry Ekspert
15. maj 2006 - 15:25 #1
Try and compact+repair your database
Avatar billede terry Ekspert
15. maj 2006 - 15:26 #2
Menu
Tools-database utilities-compact repair
Avatar billede robertholmjensen Nybegynder
15. maj 2006 - 16:06 #3
Det har jeg prøvet - men det virker ikke :-(
Avatar billede mugs Novice
15. maj 2006 - 16:49 #4
Kontroller antallet af poster i den forespørgsel der ligger til grund for formularen. Viser antallet af forespørgslens poster det samme som tabellen, så kontroller egenskaberne for din formular, at du ikke har sat filter på den. Viser forespørgslen ikke det korrekte antal poster, så kontroller at du ikke har sat et kriterie ind.
Avatar billede jensen363 Forsker
16. maj 2006 - 12:36 #5
Har du mulighed for at maile databasen ... så kan jeg eventuelt se om jeg kan løse problemet ?
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2006 - 12:58 #6
Hvis der er diverse beregninger kan man godt komme ud for at en registrering, med en værdi på 0 kan få grafer m.m. til ikke at virke. Så prøv at tjekke dataerne for den pågældende dag og se om de ser fornuftige ud!~)
Avatar billede robertholmjensen Nybegynder
16. maj 2006 - 14:24 #7
Jeg kan desværre ikke maile databasen, da den indeholder fortrolige personoplysninger...

Har også prøvet at tjekke dataene, og der er hverken registreringer med værdier på 0 eller tomme registreringer, som giver problemer.

Kan være jeg bare skal gå den slaviske gang, og taste dataene igen :-(
Avatar billede jensen363 Forsker
16. maj 2006 - 14:28 #8
Det er måske lidt drastisk ... at taste det hele om ... jeg er overbevist om, at data kan repareres/genetableres ... behandler dine data fortroligt
Avatar billede mugs Novice
16. maj 2006 - 14:52 #9
Det skulle ikke være nødvendigt at taste igen, da du jo skriver at de underliggende tabeller indeholder alle data.

Prøv i databasevinduet at markere den forespørgsel der leverer data til den "fejlbehæftede formular" og find ikonet for autoformular på menulinien. Prøv så at lade Acdess danne en autoformularog kontroller om antallet af poster svarer til tabellens antal.
Avatar billede robertholmjensen Nybegynder
16. maj 2006 - 14:55 #10
Der er personnumre i den, så det går altså ikke. Kan evt. maile en tom database, hvis det kan give nogen hints...?
Avatar billede jensen363 Forsker
16. maj 2006 - 14:58 #11
Du kan forsøge ( jeg tvivler på at jeg kan opspore fejlen uden data ) men jeg skal forsøge

Send den zipped til ose@post.dk
Avatar billede robertholmjensen Nybegynder
16. maj 2006 - 15:13 #12
Jep - har lige sendt den i zip...
Avatar billede jensen363 Forsker
16. maj 2006 - 16:05 #13
Der ligger en eller anden fejl i din formular kaldet : Formular skema

Jeg kan ikke umiddelbart reparere denne formular, men kan oprette en ny, med de samme underformularer, herefter har du igen adgang til "bladre" i dine data ...

Da databasen er oprettet i en tidligere version af Access, kan jeg ikke umiddelbart bare rette det og sende den tilbage til dig i version 2.0 :o( ...

Er du selv i stand til at oprette formularen påny  ????
Avatar billede robertholmjensen Nybegynder
16. maj 2006 - 16:44 #14
Hovsa, fik lige sendt point til Mugs... men også tak til dig :-)

jensen363 - har lige lavet et nyt spørgsmål til dig: point til jensen363 - vil du ikke lige besvare det, så sender jeg point?
Avatar billede jensen363 Forsker
16. maj 2006 - 16:45 #15
Det er ok :o)