Avatar billede valmin Nybegynder
07. maj 2001 - 21:32 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Kan man vende negativ skriftfarve til positiv ved print?

Hej er der nogen der kan hjælpe mig med et print script, der ved aktivering skifter en eksempelvis hvid skriftfarve på sort baggrund til at blive printet med sort skrift på hvid baggrund?
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. maj 2001 - 22:52 #1
lav en style der kun gælder ved udskrivning:

<style media=\"print\">
.invertonprint {background-color:white; text-color:black}
</style>

og så ellers en style hvor samme navn forekommer, men med de omvendte farver:

<style>
...
.invertonprint {background-color:black; text_color:whilte}
...
</style>

Ret selv de 2 styles til. Jeg bruger sjældent style så det er utvivlsomt forkerte navne :)

mvh JakobA
Avatar billede jumper Nybegynder
08. maj 2001 - 06:09 #2
JakobA kom ret tæt på løsningen ;)

<style>
@media screen{
  .HvidSort {background-color:black; color:white}
}
@media print{
  .HvidSort {background-color:white; color:black}
}
</style>

<div class=\"HvidSort\">
Denne tekst har sort baggrundsfarve samt hvid tekst på skærmen, men hvid baggrundsfarve samt sort tekst på print.
</div>

/Thor
Avatar billede valmin Nybegynder
08. maj 2001 - 10:58 #3
Jeg takker jer begge. Jeg arbejdede lidt videre med stylen, så den også kan ses i Netscape. Men selvom det synlige resultat så er ens i IE og NS så er det stadig kun når man printer fra IE, at der skiftes farve..I NS skriver den bare den hvide tekst ud på den sorte baggrund. Spørgsmålet er om der overhovedet er en style til dette, der også virker i NS.

Men det bearbejdede resultat ser hermed således ud:
<style type=\"text/css\" Media=\"screen\">
<!--
.screen {  font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12pt; color: #FFFFFF; background-color: #000000}
-->
</style>
<style type=\"text/css\" Media=\"print\">
<!--
.print {  font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14pt; color: #000000; background-color: #FFFFFF}
-->
</style>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\">
<span class=\"print\"><span class=\"screen\">Denne tekst står med en sort baggrund</span></span>
Avatar billede jumper Nybegynder
08. maj 2001 - 11:10 #4
valmin, Netscape 4 har ingen reel CSS understøttelse. Den understøtter på ingen måde nogen form for media specificering.

Hvis du gerne vil overbevises, kan du f.eks. kigge på http://www.richinstyle.com/bugs/netscape4.html

Lsæ alt hvad der står med Rødt på siden *G* Og et lille citat:

Safe to use
CSS 1 (NOT CSS 2) color
Background-color and background-image on BODY
Font properties
Margins on BODY

Unsafe or won\'t work
Every other property. (Read instructions below first).

/Thor