Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
14. maj 2006 - 15:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Upgraderings kit

Hej Eksperter!

Jeg skal bruge:

- Et nyt bundkort
- En ny processor
- Nye RAM

Jeg har et gammelt ASUS A7M 266 motherboard, en AMD Athlon 1700+ CPU og 768 MB RAM.

De nye dele må gerne være hurtige, men ikke nødvendigvis "state-of-the-art" materiel. Prisen er i første omgang ligegyldig. Jeg vil bare gerne have lidt input om hvad jeg bør gå efter. Hvis der er noget jeg har glemt at informere om må I sige til - som I plejer ;-)

- Asger!
Avatar billede solarian Nybegynder
22. maj 2006 - 14:02 #1
Hvad med et grafikkort?
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
22. maj 2006 - 14:05 #2
Har jeg. Radeon 9600 Pro
Avatar billede solarian Nybegynder
22. maj 2006 - 16:19 #3
Eftersom Radeon 9600 PRO er et AGP kort er det vigtigt at bundkortet også har AGP x8.
Af mærker kan du blandt andet tage et kig på MSI's bundkort.

Af CPU er det enten Intel eller AMD (personligt foretrækker jeg AMD grundet deres bedre udnyttelse og mindre varmeforbrug).
Intel ville være bedst at tage dem som er baseret på socket 775 som er en nyere udgave. Ellers er der deres ældre socket 478 som vi kender bedst fra Northwood og Prescott.
hvad angår AMD, er AMD Athlon 64 et godt valg eller måske en dual core CPU - AMD Athlon 64 X2 som er god at bruge til multitasking (f.eks. sidde og brænde en DVD imens du spiller et online spil). Dog er Dual core CPU'er bedst anvendelige med hensyn netop til hvis man sidder og kører flere programmer samtidig, hvad angår computerspil er de ikke begyndt at benytte funktionerne så alle spil som er afhængige af CPU vil faktisk køre langsommere. Begge nævnte AMD CPU'er er socket 939.

RAM findes der blandt andet DDR SDRAM PC3200 eller måske hvis man finder et bundkort som understøtter det - DDR II SDRAM.

Et andet dilemma fremtidsmæssigt er at både Intel og AMD introducerer nye ting.
F.eks Intel smider snart deres Conroe CPU ud på markedet som kører på socket 775 så vidt jeg husker. Denne CPU skal efter sigende være en dræber hvis man skal tro de forløbende ord.
AMD introducerer en ny socket standard - AM2 som i længden skal afløse deres nuværende således det kun bliver et spørgsmål om CPU man skal have fat i fremover og ikke også bundkort.
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
22. maj 2006 - 16:27 #4
Okay! Mange tak! Det vil jeg kigge lidt videre på så. Smid et svar :-)
Avatar billede solarian Nybegynder
22. maj 2006 - 23:19 #5
jamen du skal være velkommen, håber i hvert fald at det kunne bruges ;)