Avatar billede lassefos Nybegynder
13. maj 2006 - 23:49 Der er 13 kommentarer

mærkelig grafik fejl

kære eksperter...
har problemer når jeg spiller "the godfather" spillet... jeg kan spille spillet fint i en ti minutters tid... men så begynder grafikken at lave fejl... og når først den første kommer, så overtager det snart hele skærmen og gør det uspilleligt... når den først har gjort det så skal jeg genstarte computeren for at kunne spille andre spil, uden at den gør det... det er kun i the godfather spillet den gør det... havde samme problem med et gammelt grafikkort i spillet battlefiel 1942... har prøvet at ændre alle settings. har den nyeste nvidia driver...

min computer:
2.4ghz pentium 4
1024 mb ram
xfx geforce 6600 128mb ddr agp 8x
Avatar billede lassefos Nybegynder
13. maj 2006 - 23:52 #1
glemte lige at ligge screenshot af fejlen
[URL=http://img515.imageshack.us/my.php?image=godfather2006051323412591il.jpg][IMG]http://img515.imageshack.us/img515/5803/godfather20060513234125913il.th.jpg[/IMG][/URL]
Avatar billede lassefos Nybegynder
13. maj 2006 - 23:54 #2
Avatar billede chr_s Nybegynder
14. maj 2006 - 00:08 #3
jeg har lige oprettet st spørgsmål med samme problem

http://www.eksperten.dk/spm/709125

kan du indstille spille profiler til dit grafikkort?
Avatar billede huset Praktikant
15. maj 2006 - 09:32 #4
Dit grafikkort bliver for varmt
Avatar billede lassefos Nybegynder
15. maj 2006 - 13:18 #5
hvad kan man gøre ved det...
Avatar billede huset Praktikant
16. maj 2006 - 07:48 #6
Enten skyldes det, at blæseren på grafikkortet trænger til at blive renset eller også trænger hele systemet til noget bedre luftgennemstrømning.

Hælder dog mest til det første. Tjek lidt om blæseren er støvet
Avatar billede chr_s Nybegynder
16. maj 2006 - 23:28 #7
Hvilken PSU har du?

Jeg har læst på hardwaretidende at selvom producenterne anbefaler minimum en 300 w PSU har mange oplevet at det er nødvendigt med min 350 w og min 15 Ampere til kortene, der skal have tilført strøm via stik fra PSU'en. Der sidder sikkert en label på din PSU hvor du kan checke dataene, hvis du da ikke kender dem i forvejen!.

Med hensyn til mit eget kort er jeg kommet frem til, at dele af det må være defekt. Det ses som et GO 6600 kort i nvidia settings, og viser altid huller i grafikken i spil som i dit eksembel ovenfor.
Avatar billede chr_s Nybegynder
16. maj 2006 - 23:40 #8
Mit kabinet står for det meste åbent og kortet er ikke støvet da det er helt nyt. Så skulle være rigeligt med frisk luft til kortet.
Avatar billede osborne Nybegynder
18. maj 2006 - 23:29 #9
Prøv evt. også at skrive til producenten af spillet og høre om de kender til problemet
Avatar billede dysp Nybegynder
06. juni 2006 - 19:21 #10
Det der er en grafikfejl, som typisk opstår når grafikkortet bliver for varmt. Jeg vil anbefale dig først at rense eventuelle blæsere(pust i dem). Hvis du ikke har forstand på computere, synes jeg blot du skal sætte detaljer og eventuel opløsning ned. Det kunne også hjælpe at opdatere driver.

Håber det hjalp lidt.
Avatar billede mismis Nybegynder
07. juni 2006 - 22:26 #11
Forvarm er der nogle der siger ja.
jeg har selv haft samme problem engang i et spil
det re en Polygon fejl.

om fejlen hos dig er varme ved jeg ikke
men hos mig var det ikke problemet,
derimod en bug i den driver jeg kørte, på det pågældende tidspunkt

prøv at hente den nyeste driver til grafikkortet og installer den.
og se om det hjælper.
det gjorde det hos mig.

MVH

MIS
Avatar billede huset Praktikant
03. februar 2007 - 22:51 #12
Tid til at lukke tråden??
Avatar billede huset Praktikant
31. marts 2007 - 08:14 #13
Er tiden moden til feedback eller en afslutning?