Avatar billede askgaard Nybegynder
13. maj 2006 - 20:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

System fil fejl på server 2003

Hej.

Jeg er kommet i den meget uheldige situation, at min server melder at filen \windows\system32\config\system enten mangler eller er beskadiget. Jeg har prøvet recovery console, og filen ligger der, men hvordan kan jeg få maskinen på banen igen? Håber virkelig der er nogen der har et guldkorn eller to.
Bliver belønnet med mange point.
Avatar billede zinuss Nybegynder
13. maj 2006 - 20:22 #1
Har engang brugt denne da min xp gik på røven.. Men det er nok ikke lige det er du leder efter, men den får maskinen op ad kører.

http://www.digitalwebcast.com/articles/viewarticle.jsp?id=8658-0

og evt. denne her http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;307545

Håber det kan hjælpe på den ene eller anden måde :)
/Kenny
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2006 - 20:29 #2
Post den originale fejl melding. En Windows 2003 Server "taler" ikke dansk.
:-)
Avatar billede askgaard Nybegynder
13. maj 2006 - 21:41 #3
Den skriver "... could not start because the following file is missing or corrupt: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM "
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2006 - 22:15 #4
Selvom at "zinuss" link: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;307545 er til Windows XP er det nok det bedste bud.

Så prøv at køre dette, i recovery consolen:

md tmp
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
delete c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system

Det kan også være RAM, Disk, eller anden hardware fejl.

:-)
Avatar billede askgaard Nybegynder
14. maj 2006 - 10:59 #5
TPO: Fylgte dit råd, og er nu kommet lidt videre. Nu kommer den frem til windows server 2003 billedet, og load bare kører, men så genstarter den pludeselig. Hmm. Nogle gode hints?
Avatar billede zinuss Nybegynder
14. maj 2006 - 19:00 #6
Mon ikke du skal gøre med dem alle sammen? Måske har de ngole bindninger til hinanden..

md tmp
copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak

delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default
Avatar billede askgaard Nybegynder
16. maj 2006 - 09:38 #7
Så har jeg været det hele igennem, men det ser desværre ud til, at jeg skal have reinstalleret exchange.
Det er der ikke noget at gøre ved, men det er lykkedes mig, at redde de forskellige postkasser, hvilket er en del.
Hvis I lige sender et svar begge to, så får I point, og jeg takker mange gange for hjælpen.
Det der skulle til var, at samtlige filer, som zinuss skriver, skulle kopieres, og så kunne den igen.
Avatar billede zinuss Nybegynder
16. maj 2006 - 19:56 #8
ok, blev lige lidt skræmt da jeg læste første linie, men super godt du kunne rede mailbox'ne :)