Avatar billede jox Nybegynder
07. maj 2001 - 19:29 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

!!!_boot_98_w2k_ntldr_?

  Hej
dette er en længre historie !
jeg kører 98 på C:og w2k på D:(fat32)
w98 er dødt !! jeg vil formatere c: Osv.
Når jeg starter min bootdisk skriver den:
NTLDR Mangler ??  Jeg har prøvet at dl, en anden win98se Bootdisk fra bootdisk.com
Det virker, bort set fra når jeg vil skrive
C: skriver den C>
Er der nogen der har et bud ??

mvh Jox
Avatar billede nomiz Nybegynder
07. maj 2001 - 19:30 #1
Er du sikker på at den er sat til at boote på diskettedrevet?
Avatar billede and_ Nybegynder
07. maj 2001 - 19:38 #2
Det er bare NT der brokker sig en smule -> Prøv at fjerne din harddisk 2 (D: - Medmindre du kører med 2 partitioner på en disk)

Det lyder som om prompten ikke er lavet ordentligt på bootdisken, prøv at skrive =

prompt $p$g    -> Det plejer at hjælpe! :)

/anden
Avatar billede jox Nybegynder
07. maj 2001 - 19:53 #3
Hej and
jeg kører med 5 partitioner !
jeg har lige prøvet det  uden held
den skriver bare:
CDR101: not ready reading drive I
Øv

mvh Jox
Avatar billede perla Nybegynder
07. maj 2001 - 19:55 #4
NTLDR er NT bootloader, lyder somom du ikke booter først på disken. Sæt din bios til at boote på A først. Du skal bare være klar over at NT er afhængig af C: patiotionen, der ligger boot informationerne. Efter sletningen er du nød til af køre de 3 boot disketter for W2K, for at genoprette boot miljøet.

-Per
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. maj 2001 - 19:56 #5
har du slettet din boot.ini fil? hvis ja, har du et problem! dog ikke værre end at det kan rettes!
begynd installationen af win2k igen og når du får mulghed for det, vælg reparer eksisterende version af win2k! når den genstarter, burde det virke igen!
Avatar billede and_ Nybegynder
07. maj 2001 - 19:56 #6
cdr101 -> der er cdromfejl -> hmmmmmm, hvad sker der hvis du booter uden cdrom?
Avatar billede perla Nybegynder
07. maj 2001 - 19:57 #7
Det med c> er fordi du nu kører med engelsk keyboard. :\'et sidder hvor ø\'et normalt er.

-Per
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
07. maj 2001 - 19:58 #8
Hallo mand - Kender i ikke det !??

Den danske tegntabel er ikke kørt ind - Hvis i ikke kender du originale tast kombinationer hvad fa´en kan I da så i DOS.

Tast kombinationen for : ude i dos uden dansk tegntabel er SHIFT + Æ

Hvis der er flere taste kombinationer der glimmer så spørg endelig =)
Avatar billede perla Nybegynder
07. maj 2001 - 19:59 #9
pyrofreak > Bedre sent end aldrig :-)
Avatar billede jox Nybegynder
07. maj 2001 - 20:09 #10
(per)
ok det vil jeg prøve
jeg har ingen bootdisketter til w2k men jeg har gemt: Boot.ini  er det ikke nok ?
(and)
???prøver hvis det bliver nød vendigt
(pyrofeak)
hmmm er der nogle der er rare at vide ?
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
07. maj 2001 - 20:12 #11
ja der er f.eks. det altid irriterende ~ tegn - prøv selv at gætte hvordan man laver den............................................................................ nej vel - man har overhoved ingen anelse

Det er: Shift + ½
Avatar billede perla Nybegynder
07. maj 2001 - 20:16 #12
Disketterne kan downloades på www.bootdisk.com

-Per
Avatar billede jox Nybegynder
07. maj 2001 - 20:25 #13
Tak alle sammen
det der var \"problemet\", var SHIFT+Æ

mvh Jox
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
07. maj 2001 - 20:27 #14
Woohoo =)
Avatar billede jox Nybegynder
07. maj 2001 - 20:29 #15
hov hvad er knappen Advanseret til
når man skal give point ??
kunne jeg have delt dem ??
Avatar billede perla Nybegynder
07. maj 2001 - 20:29 #16
??, der er fektisk det samme jeg skriver, du har ikke indlæst dansk keyboard ??
Avatar billede jox Nybegynder
07. maj 2001 - 20:30 #17
i havde jo ret begge 2
Avatar billede perla Nybegynder
07. maj 2001 - 20:31 #18
men mit blev afvist, og jeg var sådan set først
:-(
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
07. maj 2001 - 20:31 #19
hmmm - Ja du kan godt dele points - Du kan jo åbne et nyt spørgsmål og så give perla og mig 30 points hver  =)
Avatar billede perla Nybegynder
07. maj 2001 - 20:32 #20
ok, det går nok :-)
Avatar billede jox Nybegynder
07. maj 2001 - 20:36 #21
ja okay
er du ked af det kan du også få 60 i et nyt spørgsmål
Er du det ? :)

mvh Jox
Avatar billede perla Nybegynder
07. maj 2001 - 23:38 #22
Nej spar du bare dine points, det er mere princippet. :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2001 - 01:34 #23
Når du fjerner98 og formaterer C, så kan windows 2000 jo ikke starte, da dennes loader liger på C. Endvider har du jo også fjernet boot.ini. så der heller ikke er dualboot længere.Pagefile til windows 2000 er også blevet fjernet. Jeg foretrækker, at have windows 2000 under NTFS på partition 1 og herefter windows 98 på 2 eller 3, alt efter hvad der er behov for.

Installer nu først windows 98 og geninstaller, så herefter windows 2000. Når du når til første genstart i installationen, kan du hvis du har en gl. boot.ini liggende, stoppe installationen og overskrive boot.ini med den gamle, så kører windows 2000 igen, som om intet var hent.