Avatar billede jossebarnet Nybegynder
13. maj 2006 - 13:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pc vil ikke starte

hej eksperter

min pc var fornylig gået helt død, og jeg skiftede derfor strømforsyningen. Når min pc er tændt er der ingen problemer overhovedet, men når den har været slukket i lang tid og skal startes op igen, så går den død efter ca 2-3 sekunder. Herefter kan jeg ikke tænde den på on/off knappen. Så hiver jeg strømstikket ud af pc'en i et stykke tid og trykker på on/off knappen. Dette skal jeg gøre 4-5 gange før den vil starte op.
Når den så starter får jeg følgende fejlmeddelelse:

overclocking failed
please enter setup to reconfigure your system.
press f1 to run setup
press f2 to load default values.

Jeg kan så godt bare loade defult values og kommer så ind i windows uden problemer og pc kører som den skal.

Hvorfor opfører den sig sådan ???

er det noget i bios eller kan det være den nye strømforsyning ?
(bare mærkeligt den skriver overclocking failed, jeg har jo ikke været i bios og prøvet med overclock)

MVH josse
Avatar billede huset Praktikant
13. maj 2006 - 14:08 #1
prøv at reset bios og ikke load optimized
Avatar billede huset Praktikant
13. maj 2006 - 14:10 #2
Din fejl ligger i, at din bus hastighed står forkert
Avatar billede huset Praktikant
13. maj 2006 - 14:11 #3
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
14. maj 2006 - 17:07 #4
tak
Avatar billede jossebarnet Nybegynder
14. maj 2006 - 17:08 #5
Hvad går jeg for at gi dig point ??. kan sgu ikke helt finde ud af det.
Avatar billede huset Praktikant
14. maj 2006 - 19:57 #6
Markere mit navn i boksen forneden til venstre og tryk acceptere