Avatar billede bruns Nybegynder
13. maj 2006 - 13:20 Der er 8 kommentarer

Død PC - Kan den genoplives ?

Hej,

Jeg har et problem med en PC der ikke vil starte op. Jeg ved ikke præcist hvilken CPU der sidder i da det er en maskine jeg har fået, men bundkortet er et Asrock P4VT8+ .

Det der sker er at, hvis jeg forsøger at tænde maskinen kører CPU blæseren i 1-2 sek hvorefter den stopper, der er strøm på dvs den slukker ikke, men der sker intet andet. Ingen fejlbip eller lign.

Jeg har pillet alt ud undtagen grafikkort og RAM, og prøvet med 3 forskellige strømforsyninger.

Er der nogen der har forslag til genoplivningsforsøg ??

Mvh Jan
Avatar billede skaw Nybegynder
13. maj 2006 - 13:39 #1
hvis der er højttaler på bundkort
skal den reagere med lyd når ram tages ud
detsamme når grafikkort fjernes
så virker CPU
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2006 - 13:48 #2
"Jeg ved ikke præcist hvilken CPU der sidder i ">>> Det er en Pentium 4 eller Celeron, har du husket det extra 12 volt strømkabel (4 pins) fra PSU til bundkort??
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2006 - 13:55 #3
Du skal naturligvis ogaå montere det brede strømkabel fra PSU til bundkort??
Avatar billede bruns Nybegynder
13. maj 2006 - 15:22 #4
Skaw -> Den interne højtaler burde være slået til, men den siger som sagt intet.

Helgec -> der er ingen 4 pins strømstik på bundkortet: http://download.asrock.com/manual/P4VT8%2b.pdf .

Kan det evt hjælpe at resette BIOS ???

PS er ikke på igen før imorgen(søndag) aften.
Avatar billede skaw Nybegynder
15. maj 2006 - 20:56 #5
har ingen gode ideer afmonter køler tag prosesseren ud sæt den i igen monter køler
sku bippe  ved manglende ram eller grafikkort
ingen lyd defekt cpu eller bundkort (ja sorry)
Avatar billede bruns Nybegynder
20. maj 2006 - 18:09 #6
Tja, hjalp hverken at afmontere køler og CPU (er en 3 Ghz P4), eller at nulstille BIOS.

Vil som det sidste prøve at pille bundkortet ud af kabinettet og så starte det op derfra.

Andre forslag modtages stadigt gerne.
Avatar billede skaw Nybegynder
20. maj 2006 - 19:38 #7
er der slet ingen liv kan du komme ind i bios ?
Avatar billede bruns Nybegynder
22. oktober 2006 - 17:06 #8
Beklager den meeeget lange svartid, havde glemt alt om at jeg ikke havde fået lukket spørgsmålet.

Det var CPU'en der var stået af desværre, prøvede den på et andet bundkort med samme resultat.

Hvis nogen af jer vil have pointene må i oprette et svar, ellers lukker jeg spørgsmålet.