Avatar billede camilla20 Nybegynder
12. maj 2006 - 21:20 Der er 13 kommentarer

Mistet fil? hjælp!

Kæmpe problem:

Den ultravigtige konlusion mig og min gruppe lige har skrevet (i Word) på min venindes bærbare er ikke blevet gemt og vi skal aflevere mandag!

Vi tror at vi har åbnet en mail, hvori jeg har sendt første del af konklusionen. Så har vi skrevet videre på den og så bare trykket "gem". Burde filen så ikke ligge i den der "Temp" mappe? Eller er den helt tabt?

Og hvis den kan ligge i "Temp"-mappen, kan man så kun finde den hvis man er på nettet? For vi har checket i mappen og den ligger der ikke.

Håber der er en der kan hjælpe....
Avatar billede AnyFellow Mester
12. maj 2006 - 21:25 #1
Hvis du har skrevet videre i en mail der er sendt, er det nok i mailprogrammet du skal lede, med mindre det er webmail... så skal du logge på der og kigge i kladde, eller i "Sendt post".
Avatar billede camilla20 Nybegynder
12. maj 2006 - 21:30 #2
Det var i hotmail... og der har jeg kigget i den vedhæftede fil, det er den "gamle", dvs. som den så ud før vi skrev videre.
Avatar billede AnyFellow Mester
12. maj 2006 - 21:31 #3
Okay, hvis i åbner word og så kigger i bunden af menuen "Filer". Der ligger de senest åbnede dokumenter oftest.

Kan den åbnes derfra?
Avatar billede camilla20 Nybegynder
12. maj 2006 - 21:43 #4
Nej, for idioten har åbnet en masse filer i dag og det var i går vi skrev konklusionen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. maj 2006 - 21:46 #5
Den ligger muligvis i internet explorer temp mappen.

Men der er desværre så mange mapper og undermapper, at det vil være håbløst at lede efter den manuelt...

Prøv i stedet at søge computeren igennem efter *.DOC filer. Hvis I bagefter sorterer efter placering, burde der være en lille chance...
Avatar billede AnyFellow Mester
12. maj 2006 - 21:53 #6
En lille tilføjelse til ole madsens glimrende forslag.

Det kan være at dokumentet er gemt uden "efternavn". Så kan word ikke se den.
Prøv at søge efter alle filer der er ændret den dag i gemte sidst. Så kan du se om den skulle være mellem dem.

Når du er i word, kan du vælge "Alle filer" i filtype (i dialogboksen FILER->ÅBN).
Avatar billede camilla20 Nybegynder
12. maj 2006 - 22:02 #7
Den kom ikke frem, da vi gjorde det...
Avatar billede AnyFellow Mester
12. maj 2006 - 22:38 #8
Hvis i har været i Word og trykket GEM burde dokumentet være et eller andet sted på computeren.

Jeg er ikke helt klar over hvorvidt søgefunktionen søger i alle mapper, eller undlader skjulte mapper og systemmapper.

Hvis i ved hvad dokumentnavnet starter med kan i prøve følgende:
(eks. hvis dokumentnavnet starter med konklusion)
1. Start en kommandoprompt (Start-Programmer-Tilbehør-Kommandoprompt)
2. Skriv "CD\" (uden anførselstegn), og tryk ENTER.
3. Skriv "dir konklu*.* /S" (igen uden anførselstegn), og tryk ENTER.

Hvis der findes en fil med dette navn på computeren, vil i der kunne se hvor filen er placeret.
Avatar billede pibejas Nybegynder
12. maj 2006 - 22:41 #9
Måske du kan bruge et værktøj der hedder PC Inspector. Kik på denne side. http://www.pcinspector.de/. Jeg mener at der er en free ware udgave.
Avatar billede jacla Nybegynder
12. maj 2006 - 22:51 #10
ellers hent totalcommander

Gå ind i fanebladet "kommado" vælg find filer => skriv *.doc og søg på C drevet eller "Alle lokale diske" du kan også søge direkte på fil navnet eller specielle ord i dokumentet. Hvis den er på PC'en vil Totalcommader finde den.

Ellers skal du som pibejas skriver "bruge et værktøj til at gendanne slettede filer"

Du har tjekket din papirkurv?

NB! Totalcommander kan du hente gratis her: http://www.totalcommander.dk/index.php?page=download

mvh

Jan C
Avatar billede mash Mester
13. maj 2006 - 03:07 #11
søg efter dato?
Avatar billede camilla20 Nybegynder
13. maj 2006 - 11:22 #12
pc recovery gælder ikke for .doc filer... vi har lige tjekket.

Og prøvet alt der er blevet foreslået. Filen er der ikke.
Avatar billede jacla Nybegynder
13. maj 2006 - 14:58 #13
her er et link http://www.bios.dk/speciale.asp men neppe den bedste løsning.