Avatar billede harkamp Nybegynder
12. maj 2006 - 10:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Excel: formatere en kolonnes data til en rækkes data

Hej Eksperter

Hvis man har en kolonne med data i fx 4 felter (nedad/vertikalt), er det så muligt at vende disse data og indsætte dem i en række med 4 felter (henad/horisontalt)?

Pointen er altså at jeg vil flytte data som står under hinanden til at de står ved siden af hinanden - uden at skulle flytte hver enkelt felt en af gangen. Jeg har ret store mængder data som skal flyttes.

Med venlig hilsen Harkamp
Avatar billede jkrons Professor
12. maj 2006 - 10:30 #1
Jeps. Kopier dine celler på nromal vis.

Vælg. Placer markøren i en ny celle. Der skal være lige så mange ledige celler til højre for denne, som du har kopieret i alt. Vælg så

Rediger - Indsæt speciel. Sæt flueben i Transponer og klik OK.

Husk, startcellen for indsættelse, må ikke være en af de celler, du har kopieret fra.
Avatar billede harkamp Nybegynder
12. maj 2006 - 10:43 #2
Genialt - hvor er det fedt. Du er min nye helt. Tusind tak.
Avatar billede harkamp Nybegynder
12. maj 2006 - 10:44 #3
Fik du point?
Avatar billede harkamp Nybegynder
12. maj 2006 - 10:50 #4
hvad sker det - gav jeg mig selv point? Jeg trykkede Accepter? jkrons - hvad gør jeg nu?
Avatar billede harkamp Nybegynder
12. maj 2006 - 10:51 #5
Kan jeg oprette det samme spørgsmål som du kan svare på? Må man det? Argh, pis!
Avatar billede jkrons Professor
12. maj 2006 - 10:52 #6
Velbekomme :-) Du kan oprette et nyt spørgsmål med overskriften Point til jkrons og reference til dette spørgsmål. Så besbvarer jeg, og du kan acceptere mit svar :-9
Avatar billede boheme Nybegynder
12. maj 2006 - 10:54 #7
ja du laver et nyt spm der hedder point til jkrons i katagorien diverse og så laver du et link i dette spm til det nye spm hvor du giver point.
Avatar billede harkamp Nybegynder
12. maj 2006 - 10:57 #8
fuck igen. jeg har allerede oprettet det i samme kategori! håber det er ok.