Avatar billede chainweb Nybegynder
12. maj 2006 - 08:07 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Lovligt at købe hampefrø?

Nu sidder jeg og overvejer at købe et par hampefrø.
Ikke for at udvinde noget af den, men blot for at nyde den smukke plante den nu engang er..

Men.. Hvordan er reglerne omkring køb af cannabisfrø? -jeg snakker ikke om reglerne om at opdyrke selve planten, men reglerne om at KØBE et frø.

Er THC-holdigefrø lovlige at købe? -selvfølgelig ikke at opdyrke, men købe?

forventer seriøse svar -tak!
Avatar billede skaw Nybegynder
12. maj 2006 - 09:25 #1
Avatar billede skaw Nybegynder
12. maj 2006 - 09:27 #2
skriv hampefrø i google hvis du skal have flere link

mvh skaw
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. maj 2006 - 09:48 #3
Og du kan typisk købe et kilo eller to til stort set ingen penge i almindelige supermarkeder, beregnet til fuglefoder - mus gnasker nu også lystigt af dem. Man kan nok kun købe dem i fodringssæsonen. Om det er de bedste frø til dyrkning er ikke sikkert, de kommer næppe fra Danmark - tag derfor et smut forbi den lokale planteskole og spø'r.
Avatar billede chainweb Nybegynder
12. maj 2006 - 11:19 #4
Men mit egentlig spørgsmål var... "Er THC-holdigefrø lovlige at købe? -selvfølgelig ikke at opdyrke, men købe?"

Jeg har nemlig fundet mig en flot plante på http://www.snow-white.nl/denemarken/

Er det lovligt at købe derfra?

På forhånt tak
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
12. maj 2006 - 12:50 #5
Det skal du IKKE regne med. Det er ulovligt i Danmark at købe, sælge, DYRKE, ryge osv  hamp/hash osv.
Og det er ikke kun toldvæsnet du evt vil få problemer med hvis det bliver opdaget i transporten - men politiet kommer og banker på din dør.

Så lad hellere være med at ryge det pis - det skader dit helbred og hjerne i længden
Avatar billede boheme Nybegynder
12. maj 2006 - 14:25 #6
Ja køb du bare hampe frø over nettet, det sker der nok ikke så meget ved. Der plejer at ligge en butik på Istedgade (Hampe butikken) som lovligt sælger hampefrø fra højkvalitetsplanter :-)--- men jeg ved ikke om den er blevet lavet om til en trendy café latte shop i stedet.
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
12. maj 2006 - 21:18 #7
Frøene som bliver brugt til at lave "hash" planter af, er ulovlige, og hvis du bliver taget med flere kilo af dem, så vil politiet se det som med produktion-med vidersalg for øje og du bliver mærket som pusher på dine papir.

og de frø man kan lovligt købe her i landet er ikke de "kvalitets"frø som laver en ryger med samme effekt.
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
12. maj 2006 - 21:19 #8
og hvis du nu vælger at købe de ulovlige frø - så håber jeg dælme at du bliver taget af tolden og får polititet til at banke på din dør.
Avatar billede mobius6 Juniormester
12. maj 2006 - 21:40 #9
Der er ikke THC i frøene, men det kommer der i planterne, hvorfor dyrkning er forbudt.
Der kan søges om tilladelse til industriel dyrkning via Plantedirektoratet, men alene det, at mindste areal er 0,3 hektar (3.000 kvadratmeter) gør, at der skal en meget stor have til at få dyrkningstilladelse.
Avatar billede kennedxxx Nybegynder
15. marts 2007 - 19:20 #10
HAHAHAHA--- der er vidst nogen af jer der sku læse lidt på lektien!!

Alle slags hampfrø er lovlige i DK!!
også dem man laver "hash" planter af... HAHAHA
For dem der havde læst lidt på emnet ville vide at der ikke er noget THC i frøene og de er derfor helt lovlige.

Og man må godt købe frø i Holland til 1000kr for 10 frø, det er ganske lovligt..

Og for dem der har ondt i røven at der er nogen der hygger sig med en lille plante eller to, så skulle de vide at der ALDRIG er nogen der er døde af Hamp og at det er mere giftigt at drikke alkohol.

Er Danmark da ikke et frit land?
Må man ikke gøre hvad man har lyst til så længe det ikke skader andre?

FRI HAMPEN!!!
Avatar billede chainweb Nybegynder
16. marts 2007 - 07:21 #11
And that's the way the cookies crumble!
High five!
Avatar billede huset Praktikant
16. marts 2007 - 08:23 #12
Kommentar: kennedxxx

Dit indlæg viser tydeligt man ikke tager skade af hash. Slip nu vandpiben og acceptere hash ikke er lovligt i Danmark. Ellers flyt til Holland.

Om folk ikke kan have ondt i Deres behind lovligøre ikke at du ikke må dyrke pot eller skunk.
Avatar billede huset Praktikant
16. marts 2007 - 08:30 #13
Så vidt jeg ved er både lovligt at sælge hampfrø og udstyr til at dyrke dem i. Man må bare ikke så dem

Hertil findes der en bunke typer der ikke kan ryges ved forarbejding og mener kun det er den Indiske version der kan laves om.

Woodstock er død guys :D
Avatar billede huset Praktikant
16. marts 2007 - 08:33 #14
Det siger
loven...

I Danmark er det kun tilladt at dyrke industrihamp, der indeholder 0,2 procent af det euforiserende stof THC. Al hamp med et højere indhold af THC er forbudt. Frø, fibre og alt, hvad der er under jorden, er dog tilladt. Det er ikke tilladt at dyrke hjemme, men politiet laver kun razziaer i baghaver i tilfælde af mistanke. Har man under 10 gram hash i sin besiddelse slipper man første gang med en advarsel. Er mængderne større end disse, straffes det med bødestraf på mellem 300 og 3.000 kroner eller 10-14 dages fængsel.
Avatar billede boxer Nybegynder
16. marts 2007 - 08:43 #15
Når jeg husker tilbage på mine yngre dage, mener jeg at kunne huske en butik i Ålborg ved navn Caboon.
Der solgte de hampefrø, skunkfrø og en masse forskelligt rygeudstyr.

Når vi nu er tilbage i tiden kan jeg også huske en artikel i Illustreret Videnskab.
Der blev lavet en undersøgelse vedr. THC skadelige effekt på mennesker. Der blev faktisk ikke fundet nogen umiddelbar skadelig effekt ved alm. brug.
Dog fandt man en påvirkning af korttidshukommelsen (godt det er længe siden jeg læste det, ellers ville jeg ikke kunne huske det) :o)
Det er ikke skidesmart at ryge tjald hver dag mens man er under uddannelse.

Undersøgelsen viste også at når misbruget stoppede, forsvandt tabet af korttidshukommelse.
Man kan altså godt fyre den fede i sine unge dage og komme helskindet ud af det.

Ryg i bare videre gutter *-<:o)
Avatar billede huset Praktikant
16. marts 2007 - 08:51 #16
Bare ikke den bedste start på ungdommen
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. marts 2007 - 08:54 #17
The war against Cannabis in the United States was started in the 1930’s, not because it was a particularly dangerous drug but because it was a dangerous competitor for synthetic fibers like Nylon. The development of harvesting and processing machines cduring the 1920s paved the way for a big comeback of hemp in the energy, raw materials, textiles and plastics markets. Markets that were under tight control of the petrochemical industries, which were dominated in the US by Dupont. Dupont, still the largest chemical corporation in the world, manufactures the lead-additives for gasoline, the sulfites and sulfates for paper production, pesticides for cotton farming, synthetic textile fibers and countless oil-based plastics. In all these areas, hemp constitutes a green alternative. Officials from the US Department of Agriculture calculated billion-dollar revenues, all of which would be lost to the (petro-)chemical corporations. An unprecedented disinformation campaign was started under the slogan “killer drug” to destroy the competition from hemp products. The consequences of this horror propaganda are still felt to this day. In 1982 Martin Butter, the last german hemp cultivator agreed to stop growing hemp after he was paid a considerable amount of money. He threatened to sue before the European court and would surely have won but unfortunately didn't do it.
Avatar billede huset Praktikant
16. marts 2007 - 09:01 #18
????
Avatar billede boxer Nybegynder
16. marts 2007 - 09:09 #19
Kommentar: huset

Jeg mener der er en klar forskel på brug og misbrug.
Sådan er det også med alkohol, fed mad osv.
Selv vitaminpiller i store mængder er skadelige :o)

Men ja, man skal ikke ryge sin ungdom væk og pludselig "vågne" op en dag, og erkende at man ikke kan huske en skid af det man lærte i skolen.
Avatar billede huset Praktikant
16. marts 2007 - 09:13 #20
"Selv vitaminpiller i store mængder er skadelige :o)"

Snakker du af erfaring *G*
Avatar billede boxer Nybegynder
16. marts 2007 - 09:29 #21
Nej, jeg har aldrig været så dygtig til at tage mine piller :o)
Avatar billede huset Praktikant
16. marts 2007 - 09:36 #22
Indrøm du var på et trip med de grønne børnevitaminer og at du som 9årig var 196cm høj pga dit pillemisbrug :D
Avatar billede mobius6 Juniormester
16. marts 2007 - 10:50 #23
09:01:04-- snippen var for at give en lidt anden vinkel på "debatten" fordi langt de fleste ikke har en fjerneste ide om hvad de snakker om eller rettere hvad der snakkes om, og hele "holdningen" i de fleste industrialiserede lande omkring hamp er dannet på basis af historik og tågesnak fremfor fakta. Der er en grund til at det er ulovligt, og grunden er ikke "bare" den samme som ved hårdere syntetiske drugs, men skyldes kampanger fra Usa fra 30ërne op igennem 50ërne.. På tidspunkter hvor det meste af verden fulgte blindt trop til alt hvad der kom derovre fra. Ser man på de umidelbare fordele ved hamp så havner det på top 5 listen over vidunder materialer som kan effektivisere, forbedre, besparre, hjælpe på umådeligt mange områder både indenfor industri, trandport men også medicin og anden forskning. Det er bare lidt svært at sælge når der gennem 70år har været før skrækkampanger på "produktet".

så ja det er absurd at kun Så få lande har taget "produktet" op til efterretning og revurderet de beslutninger der blev truffet i 50'erne, set lidt på de egentlige fakta omkring "produktet" lige fra hvordan det med fordel kan anvendes til om det nu også er så skadeligt at indtage endda :-)
Avatar billede npm12 Nybegynder
23. august 2009 - 06:25 #24
Fakta om cannabis.

Cannabis og hjerneskade.
Det har vist sig at cannabinoider faktisk hjælper på hjerneskade.
http://www.jci.org/articles/view/25509/version/1

Cannabis og  psykose.
Cannabis indeholder en gruppe stoffer, der heder cannabinoider, den mest kendte er  THC tetrahydrocannabinol. Som er den af  cannabinoiderne der giver skævheden. Fordi cannabis er ulovligt i mange lande, har dyrkningen af cannabis foregået i hemlighed og af amatører. Det har haft den konsekvens, at dyrkerne af cannabis med tiden har frem avlede cannabis planter med et meget højt indhold af THC og et meget lavt indhold af andre cannabinoider. Kliniske tests har vist at cannabis med  højt indhold af THC og et lavt indhold af CBD cannabidiol (Et cannabinoid med antipsykotiske egenskaber) har støre chance for at få brugeren til at udvikle skizofreni. Den hash der er på gaden nu om dage indeholder mange gange, et forsvindende lavt indhold af CBD. Udover det fortyndes hashen ofte med skadelige kemikalier som paraffin terpentin eller andre kemikalier med ukendte indflydelser på  psyken.
http://www.youtube.com/watch?v=T2cAFRAX3Gs

Min konklusion.
Lovgivningen og de mennesker der insisterer på at cannabis forbliver ulovligt og i hænderne på ukyndige skrupelløse narkobagmænd, har en stor del af skylden for at cannabis rygere ender med en psykose.
Avatar billede npm12 Nybegynder
23. august 2009 - 06:44 #25
Jeg vil gerne omformulere min konklusion.

Min konklusion.
Lovgivningen og de mennesker der insisterer på at cannabis forbliver ulovligt og i hænderne på ukyndige skrupelløse narkobagmænd, har en stor del af skylden for at NOGLE cannabis rygere ender med en psykose.
Avatar billede jernrosen Nybegynder
23. august 2009 - 08:22 #26
Hmmmm .............. ???

Skræmmende læsning om hampeplanter og psykoser - det forklarer i hvert fald for mig, hvorfor jeg bare lå og kastede op i fuldstændig paranoid tilstand en hel nat, da jeg prøvede det for 25 år siden og har holdt mig fra det siden *S*

Min konklusion :

DOH !!
DUFFMAN RULES THE WORLD!!
Avatar billede doktorskunk Nybegynder
03. april 2012 - 06:33 #27
Cannabis frø er helt lovligt i Danmark og kan købes mange steder
www.skunk-froe.dk
Avatar billede Seedlab_Seedbank Nybegynder
03. marts 2014 - 01:41 #29
Hej Alle

Selvom det er en gammel tråd, så vil jeg lige svare alligevel.

Ja cannabis frø er lovlige, de er først ulovlige når du spirer dem.

Få 10 % rabat på alle vare ved Seedlab Seedbank !
Rabatkode:Seedlab10

  Altid gratis fragt ved køb af marijuana frø for over 499 dkk.

Udover det kan du altid finde tilbud på billige skunk frø her:
http://seedlab.dk/tilbud-og-konkurrencer

Har du lyst til at læse mere eller dele din viden, så besøg Den Danske Cannabis Wiki her:
http://seedlab.dk/cannabis-information

    Venlig hilsen

  Daniel Ejsing - Seedlab Seedbank - seedlab.dk
Avatar billede Seedlab_Seedbank Nybegynder
03. marts 2014 - 01:43 #30
Seedlab Seedbank - http://seedlab.dk