Avatar billede htmlkongen Novice
11. maj 2006 - 23:09 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Ved du noget om gulplade biler?

Jeg skal ud at købe en gulpladebil. (helst privat). Bilen skal bruges til erhverv, og skal ikke koste en bondegård at reparere, og OK økonomi. Ingen stor, ingen lille. Bare plads til 2 :)

Max pris 50 grant + moms

Direkte links søges + erfaringer :)
Avatar billede tronic1 Nybegynder
11. maj 2006 - 23:18 #1
Få fat i en ældre Golf 2 Diesel, som er pæn og velholdt.
De kan fåes rimelig billigt med en smule rust hist og pist, men de er jo også 15 år gamle ca.
Gå efter en GTD'er - de går snildt mellem 18 og 20 siger de fleste.
Det er lidt bedre økonomi end en nyere som kun går 14-16 på en liter.
Reservedele er heller ikke så galt med Golferne. Har selv en og er skide glad for den, det er bare en 1,6 benziner :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2006 - 09:24 #2
Jeg har selv lige købt en Golf 3, 1,9 Diesel for 50.000 på gule plader. Forhandleren havde skaffet den fra Tyskland, og derfor er der så godt som ingen rust i den, da den ikke har været udsat for så megen salt. Du får en noget bedre bil ved at vælge en Golf 3 frem for en 2'er.

Jeg købte bilen her: http://www.goerdingautohandel.dk/
Han sælger bilerne lige så hurtigt som han kan skaffe dem, så det er ikke altid de når at komme på hjemmesiden inden de er solgt, så det er lettest bare at ringe og høre hvad han har.

Det allerbilligste er dog selv at importere fra Tyskland. Priserne ender på nogenlunde det samme som i DK, men til gengæld vil bilen have kørt langt færre KM og have mere ekstraudstyr.
Avatar billede htmlkongen Novice
14. maj 2006 - 18:16 #3
Tak. Lige det jeg søgte. Tronic>>>> Tror nu mere på PALAU'S forslag. Hellere gi det mere og så få en Golf 3. Den må også gerne være lidt pæn og ikke kun performance i benzin økonomien skal være det væsentlige.

Men mange tak for link og gode råd begge. Palau smid også lige et svar. Så er der split pot ;)
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2006 - 19:37 #4
Held og lykke med biljagten og tak for points.
Avatar billede htmlkongen Novice
15. maj 2006 - 17:40 #5
Tak. Synes at linket/ideen er rigtig god :)