Avatar billede dm-bm Nybegynder
10. maj 2006 - 18:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bios opstart er blevet sløv

Der er opstået et problem. Forleden dag begyndte computeren lige pludselig at starte enormt langsom op ved bios indlæsning. Det vil sige at det er inden den finder RAM osv. at det tager op til flere minutter at komme videre.
Det gælder ved alt hvad den skal indlæse inden windows begynder at loade.
Hvad kan det skyldes? Der er ikke rodet i bios. Den er uberørt fra butikken.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. maj 2006 - 18:42 #1
Det kan være dårlig ram, dårlig harddisk eller noget hardware der giver problemer. start med at fjerne alle USB enheder fra computeren og se om det hjælper.
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 18:42 #2
Du kan prøve at "resette" din bios.

http://www.pcguide.com/ref/mbsys/bios/set/index-c.html
Avatar billede dm-bm Nybegynder
10. maj 2006 - 18:58 #3
Reset af bios virkede ikke, og den fryser sig også fast når windows endelig er loadet. USB enhederne er pillet fra også. Så det er meget muligt at rammene er problemet? Der hvor den fryser i første omgang er inden den får læst rammene ind, så det kan vel ikke allerede være harddisken der fejler der?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. maj 2006 - 19:06 #4
Det kan være hvad som helst der fejler.

Hent www.ultimatebootcd.com, der finder du både scannings tools til Harddisk og RAM.

Forsøg dog lige at boote den uden netkabel først.
Avatar billede dm-bm Nybegynder
16. maj 2006 - 14:44 #5
Okay jeg nåede frem til at det faktisk var ram-klodsen der ikke var god. Jeg købte en ny idet jeg tænkte at uanset hvad kan flere ram aldrig skade :)

Jeg takker alligevel for svarene og lukker.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. maj 2006 - 21:08 #6
Den fejl havde du også fundet ved at benytte ultimatebootcd som jeg anbefalede dig???
Avatar billede dm-bm Nybegynder
29. november 2006 - 11:26 #7
Det kan tænkes at det program virker, men det var nu ikke med det jeg fandt frem til fejlen. Ellers tak for hjælpen. Nu er det ikke sådan at jeg ikke vil af med point, men jeg fandt nu selv ud af det.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. november 2006 - 06:50 #8
Det kunne være rart at vide hvad fejlen så var, det kunne være at det kunne hjælpe andre!