Avatar billede simalabim Nybegynder
10. maj 2006 - 17:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Harddisk kunne ikke formateres

Jeg tror jeg har ødelagt en ellers fin harddisk.

Jeg fik en gammel pc med hjem fra arbejde og brugte dens 40 gb ATA 100(?) harddisk, som slave på den sekundære kanal. Den fik bogstavet F og alt var godt og virkede.
Jeg slettede en masse ting på den via windows og det gik fint. Senere besluttede jeg at formatere den inden jeg rigtig tog den ibrug som lager.
Siden er alt gået galt. Formateringen stopper når den er næsten færdig. Killdisk stopper når den er næsten færdig. Intet fungerer.
Skulle jeg have tjekket om den var NFTS eller FAT 32, inden jeg begyndte at formatere. C-drevet er NFTS. ???
Den er kaput, og fejlede intet før!!!
HJÆÆÆÆLLLP
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. maj 2006 - 17:42 #1
Scan disken for fejl med harddisk producentens tool til at gøre den slags med. Alle de store producenters tools ligger pakken på en boot CD, der hedder www.ultimatebootcd.com, alternativt kan du finde toolet på producentens hjemmeside. Toolet vil kunne fortælle dig om fejl på disken, formatere disken (i nogle tilfælde) og kunne komme med råd til udbedring af fejl.

Hvem er producenten?
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2006 - 19:54 #2
Jeg ville nu starte med KILLDISK igen, hvis programmet finder fejl på disken er det ikke usædvanligt at det tager oceaner af tid før det går videre det er kun 14 dage siden jeg oplevede at KILLDISK tog en pause på 16 timer inden det foetsatte, idag kører disken perfekt
Avatar billede simalabim Nybegynder
10. maj 2006 - 22:43 #3
Jeg prøver lige KILLDISK igen så

vender tilbage i morgen, (torsdag)
Avatar billede simalabim Nybegynder
11. maj 2006 - 20:11 #4
KILLDISK finder fejl på sektor 66055186 !!!???? Når den er nået 82% igennem.
Skal jeg så vælge ignore.... og hvis jeg gør det, kan disken så aldrig formateres igen?
Kan man evt bruge noget af den?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. maj 2006 - 20:17 #5
Jeg syntes at du skal bruge disk producentens program til at finde ud af hvad det er for en fejl. Det kan være en fejl der gør at disken er defekt eller er ved at blive det!
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2006 - 21:14 #6
Jeg ville vente en time og se om KILLDISK går videre og eller ville jeg vælge "ignore" jeg aner ikke om du efterfølgende kan formatere så valget er dit
Avatar billede simalabim Nybegynder
12. maj 2006 - 00:32 #7
Det er en IBM.
Det lykkedes mig at sætte jumperne forkert, de kan sidde på 4 måder alene som "slave" , så jeg godt kunne læse på disken, men ikke "ordne" den på den hårde måde.
Nu kører den i NTFS i ryddet og virksom stand.

Tusind tak for hurtig respons, i er bare så rare at have i baghånden, når det brænder på.....
TAK