Avatar billede petras Nybegynder
09. maj 2006 - 23:24 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

Ikke flytte +5gb-filer til ekstern harddisk

Jeg har netop købt en MyBook harddisk fra Western Digital til backup af mine gamle vhs-indspilninger. Jeg kan imidlertid kun flytte de filer der er mindre end 5gb. Ved I hvor denne begrænsning fjerne eller ændres?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. maj 2006 - 23:27 #1
Hvad er filsystemet på disken?
Avatar billede skaw Nybegynder
09. maj 2006 - 23:29 #2
mener at kunne huske at begrænsningen er i fat 32 men ikke sikker

var 4 Gb
Avatar billede hovendal Nybegynder
10. maj 2006 - 00:01 #3
True... Fat32 kan ikke arbejde med filer større end 4GB.. Så hvis det er det du har formateret den med, så formater igen - og denne gang i NTFS.. :)
Avatar billede off-line Nybegynder
10. maj 2006 - 00:25 #4
Du skal altså ikke gå ind og lave en alm formatering. Du kan bare gå over til NTFS
i commandopromten, så bibeholder du alt.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. maj 2006 - 00:31 #5
Parametre
enhed
Angiver drevbogstavet (efterfulgt af et kolon), tilslutningspunkt eller enhedsnavn for at konvertere til NTFS.
/fs:ntfs
Kræves. Konverterer diskenheden til NTFS.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. maj 2006 - 00:34 #6
Ps. se Windows hjælp "convert"
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 04:42 #7
Her er den :)

Converts FAT volumes to NTFS.

CONVERT volume /FS:NTFS [/V]

volume Specifies the drive letter (followed by a colon), mount point, or volume name.
/FS:NTFS  Specifies that the volume to be converted to NTFS.
/V Specifies that Convert should be run in verbose mode.

EXAMPLES

convert d: /fs:ntfs - Convert the d: drive, which in this example is a FAT volume, to a NTFS volume. Note, if this volume is anything other than FAT, such as NTFS or RAW, this command will generate an error.
Avatar billede petras Nybegynder
10. maj 2006 - 11:27 #8
Kan se I har fat i noget af det rigtige, men jeg er "commandoprompt-spasser" og aner ikke hvor jeg skal starte - kan lige magte at starte prompten. :-)

Fik jeg sagt at det er en ekstern harddisk - hvis det har betydning?
Avatar billede off-line Nybegynder
10. maj 2006 - 11:36 #9
Inde i commandopromten skriver du : convert F:/FS:NTFS og trykker enter. Bogstavet F, skal bare
skiftes ud med det bogstav, din HD/partition har.
10. maj 2006 - 11:42 #10
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/convertfat.mspx

Se i "Denne Computter" hvilken drev betegnelse din Externe HD har fået tildelt. Her siger vi eks. X:

[Start][Kør] - i boxen skrive CMD - [ENTER]

I den sorte box der fremkommer skrives

convert X: /FS:NTFS - [ENTER]

Følg instruktionen herefter...

Når det er 'overstået' uden brok/fejlmeddelser (der bør ikke være åbne programmer igang imens!) skrives [EXIT]

Det var det ...
Avatar billede off-line Nybegynder
10. maj 2006 - 12:07 #11
dr1 - han kan jo godt åbne commandopromtem, og din anvisning, er helt magen til min.
10. maj 2006 - 13:09 #12
... fik ikke 'opdateret' ... og du kom 'først' ...
Avatar billede off-line Nybegynder
10. maj 2006 - 13:42 #13
Ok, så er jeg bare hurtig ;-)
Avatar billede petras Nybegynder
10. maj 2006 - 15:12 #14
Gotfred og Dr1 - jeres svar er MEGET gode og de virker, men hvem skal have point. Som skolelærer kunne jeg især lide DR1´s meget pædagogiske fremgang.:-)
Avatar billede off-line Nybegynder
10. maj 2006 - 15:22 #15
Det er nu ikke pædagogisk, at favorisere en eller to, når flere har bidraget. Hvad med skaw,
hovendal og jecla? som viste vej? ;-)
Avatar billede petras Nybegynder
10. maj 2006 - 16:19 #16
Enig - men nu har vi/de jo point-systemet på eksperten.dk og dermed en slags konkurrence....og det er ikke pædagogisk. ;-)
Men hvad gør jeg med pointene?
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 16:37 #17
Du kan dele den procent mæssigt.

Se link: http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Det er mange points du har sat på højkant, så måske skulle du smide et svar til dig selv og også. ;-)

Ved ikke hvordan reglerne er for det.

Men hør de andre først.

mvh

Jan C
10. maj 2006 - 17:00 #18
Ping...

(Det var et [svar]...)

Så ka' du selv afgøre...
Avatar billede off-line Nybegynder
10. maj 2006 - 18:12 #19
pang...
Det var også et svar. Kommer der flere?
Avatar billede off-line Nybegynder
10. maj 2006 - 23:37 #20
takker for point.
Avatar billede jacla Nybegynder
10. maj 2006 - 23:50 #21
Det samme her :)