Avatar billede ircnoob Nybegynder
09. maj 2006 - 21:36 Der er 1 kommentar

Password protect lan mapper

ej,
har fundet ud af at der tilsynelande er begrænsning efter vores inet hastighed når jeg overførrer via ftp mellem de pc'er vi har her i boligområdet, som er på fælles lokal net..

Men hvis vi bruger windows deling gennem "my network places" kører vi med 100 mbit .. Hvordan kan vi enten opnå det via ftp-ligende eller hvordan kan vi password protecte de mapper vi deler på lan så andre ikke går og kigger i vores billeder? Windows XP computere!
Tak!
Avatar billede freeload Nybegynder
22. maj 2006 - 10:12 #1
En meget nemt måde at "skjule" en mappe på netværket. Er at sæt et $ tegn sidst i navnet.

Hvis du højre klikker på en folder, og vælger egenskaber. Skulle du ha muligheden deling. Sæt et $ tegn i delings navnet.

Ellers kan du begynde at sæt retigheder på mappen, hvem har tillads og kan hvad. Kan du igen gør ved at højre klik og sig egenskaber. Der skulle være et fanblade som hedder Sikkerhed (muligvis)  "kan ikk husk det fordi jeg kører UK version af xp"