Avatar billede rikard32 Nybegynder
09. maj 2006 - 20:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skærmkort/grafik fejl i spil

Hejsa..
Kan nogen hjælpe mig, jeg har fået nogle problemer med min grafik når jeg spiller spil, grafikken glitcher, of laver streger over det hele, har prøvet at sætte en ældre kort i, men der kom så små firkanter der glitchede i stedet..
Mit kort er GeForce 6800 GT..
har kørt en lille test på kortet, den fandt ikke noget, kørt en ram scan, der var heller ikke noget..
hvad kan det ellers være, jeg har stadig en måneds garanti på kortet, hvis i mener at det er kortet der er blevet defekt..
Avatar billede haverslev Novice
09. maj 2006 - 21:01 #1
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering.
Klik på + udfor skærmkort
H-klik på dit grafikkort og vælg fjern, genstart pc`en oog lad windows finde/installere kortet igen.
Hen derefter den Nyeste driver til Gforce grafikkort?
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Avatar billede pinball Nybegynder
09. maj 2006 - 21:04 #2
Avatar billede haverslev Novice
09. maj 2006 - 22:14 #3
Avatar billede rikard32 Nybegynder
10. maj 2006 - 05:44 #4
Det har vist sig at være større ind det, efter at have prøvet første indlæg, kunne jeg ikke komme på nettet mere, kun en enkelt side fra Sony.
Så jeg kunne ikke komme ind og læse indlæg, min mail virkede fint..
Jeg satte en anden  HD i med en frisk XP på, denne ville ikke starte op fordi den sagde der var en CPU fan error, jeg satte her efter min fan til løst, da jeg bruger vand køleng fra Zalman..
Den anden version af XP, hvor exploren ikke virkede efter at have fjernet og indstalleret skærmkortet, prøvede jeg igen at starte et spil op, men der var stadig fejl, under opstart af spiller var der lysserøde prikker over spil loget..

Jeg har de forskellige driver m.m, det er ikke der problemet ligger, har Directx..
¨
Tror nærmere det er et hardware problem et eller andet sted, men om det er skærmkort eller bundkort ved jeg ikke..
Men kan mit bundkort gå ind og laver fejl til grafikken til skærmkortet.??

Prøver at lave en ny indstalation af XP senere på dagen, med nye driver og alt, hvis dette ikke fr´jerner det, må det være en hardware konflikt, eller noget der er defekt på hardwaren et eller sted, det er bare lige hvilket...
lidt kringlet problem, men håber i har nogle forslag jeg kan afprøve..
da jeg har afprøvet en hel del efterhånden
Avatar billede rikard32 Nybegynder
10. maj 2006 - 23:56 #5
Fik lavet en helt ny installation med win xp pro, og installeret EQ2, men det glitcher stadigvæk, har Directx 9,0C.
Hvad kan det være-?
Avatar billede rikard32 Nybegynder
11. maj 2006 - 00:06 #6
Her er 3 billeder af grafikken i spillet, den er jo helt gal

http://upload2.imagethrust.com/imageuploader.php?action=images&ids=464306;464307;464308;
Avatar billede haverslev Novice
11. maj 2006 - 07:58 #7
Hvis du er sikker på at have spillet fuldt opdateret med de nyeste patch, korrekte drivere til grafikkortet installeret, og korrekt instillet grafik opløsning osv. så har jeg desværre ikke andre bud på problemet, end der er en hardware defekt.
Avatar billede rikard32 Nybegynder
11. maj 2006 - 08:00 #8
Ok, men du får pointene
Avatar billede haverslev Novice
11. maj 2006 - 08:32 #9
OK, det er helt og holdent dig der bestemmer, hvad der sker med/i spørgsmålet.
http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar
Avatar billede rikard32 Nybegynder
14. maj 2006 - 20:11 #10
oki