Avatar billede me2-80 Nybegynder
09. maj 2006 - 19:28 Der er 34 kommentarer

Spørgsmål ang. Priser

Hvis i skulle bruge et af mine produkter, ville i så synes om disse priser, eller er der noget af det der er alt for dyrt/billigt?
Jeg må have jeres hjælp, da jeg har startet egen virksomhed, og bare lige mangler at få priserne på plads...

Hjemmeside designet laver jeg i FrontPage Bl.a

Her er priserne.
Priser

Colorering  Kom med et godt tilbud !
Logoer  281,25 Kr + moms
Billede Redigering 201,25 Kr + moms
Web Design 1206,50 Kr + moms
Oprettelse 201,25 + moms
Vedligehold 2 x pr md 402,50 Kr + moms
Vedligehold 2-5 gange pr md 798,75 + moms
Ekstra sider 50 Kr + moms
Tegning
A4 - Blyants tegning 500 Kr + moms
A4 - Farver 800 Kr + moms
Computertegnet - 400 Kr + Moms
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2006 - 19:38 #1
Det er næsten umuligt at svare på når man ikke kan se nogle referencer.
Men umildbart ville jeg give 0kr for noget lavet i Frontpage...

Og... hvorfor så skæve priser?
Avatar billede olebole Juniormester
09. maj 2006 - 19:41 #2
<ole>

FrontPage-sites kunne man tage penge for i midten af 90'erne - det er længe siden.

Det tager en professionel grafikker dage til uger at lave et logo. Hvis man køber logo for 281,25, får man vel logo for 281,25

Mon ikke du skulle lade professionelle webkodere, -designere og -grafikere om at lave det, de kan - og så koncentrere dig lidt mere om skolen?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede me2-80 Nybegynder
09. maj 2006 - 19:42 #3
Altså... Hvis det der er lavet i bl.a Frontpage er lavet godt nok med html osv, så kan jeg ikke se at jeg skal forære det væk. ;)

Priserne er skæve fordi jeg har sat mig for en pris, og med moms og skat osv, så bliver prisen desværre skæv... hmmm..

Men hvis Frontpage er SÅ dårligt.. Hvad kan du så anbefale?
Avatar billede me2-80 Nybegynder
09. maj 2006 - 19:45 #4
olebole.. Undskyld mig, men hvad fanden bilder du dig egentligt ind???
Det er sgu da ikke en måde at tale til folk på...
Priserne er ikke nogle som jeg selv har lavet, men pris forslag som jeg har fået lavet af en anden grafiker.
Du ved jo ikke noget om hvor gammel jeg er, og hvad jeg har lavet førhen vel?
F.eks er jeg colorist og lægger bl.a farve på Anders And & Co....

Så tag lige og stram løgene lidt du...

Undskyld sproget... Blev sgu bare LIDT vred!
09. maj 2006 - 19:45 #5
"...hvorfor så skæve priser..."

Du ser en dims i www.dba.dk til
100.-
150.-
160.-
200.-
176.55
200.-
220.-
230.-

Hvilken 'falder' øjet først på ?

Hvorfor har NETTO 'skæve' priser ...

Når jeg har dimser til salg i www.dba.dk + www.papkassen.dk så er det altid med 'skæve' priser = bedre salg...
Avatar billede me2-80 Nybegynder
09. maj 2006 - 19:46 #6
By the way.... Mine logoer tager nogen gange kort tid, og andre gange uger...
Hvad kan bedst betale sig? Taler vi pris for et logo eller time betaling?
Jeg er lidt i vildrede...
Avatar billede me2-80 Nybegynder
09. maj 2006 - 19:47 #7
Tak dr1.... Det var da rart med et pænt svar ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2006 - 19:50 #8
Altså -- jeg går selv indfor ikke at have faste priser.
Jeg vil helst vurdere det fra opgave til opgave, og lave en individuel aftale med kunden.

Olebole... tal nu pænt :)
me2-80> Tror bare han siger det fordi vi er vandt til at se så mange Frontpage-amatører :)

Jeg kan anbefale det her program: http://notepad.org
Og skal det kunne lidt mere så det her http://notepad-plus.sourceforge.net
Avatar billede me2-80 Nybegynder
09. maj 2006 - 19:53 #9
doggy... smiler.. Ok tak...
Du har nok ret mht priserne... Jeg vidste ikke det der mht Frontpage, men tager det da gerne til mig når der bliver talt pænt.... Jeg er glad for alt den start hjælp jeg overhovedet kan få.
Tak for linkene ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2006 - 19:56 #10
Og der er vel kunder til både større og mindre webdesignere.
Hvis en kunde er tilfreds med dit produkt, og kan få det til en billig pris, så er det vel ok. På trods af at vi andre måske mener at det er noget Frontpage-gøjl :)
Avatar billede me2-80 Nybegynder
09. maj 2006 - 20:02 #11
Hehe ja... Har 2 tilfredse kunder, men er som sagt meget ny i det ligenu, så jeg er meget glad for din hjælp... Det er spændende i Notepad'en.... Sidder og leger lidt med det nu ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2006 - 20:03 #12
dr1> Hmmm... ...når vi snakker b2b tror jeg mere på no-bull-shit priser.
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2006 - 20:05 #13
Heh.. me2-80 -- Jeg bruges selv Notepad++ Den fungerer super godt.
Men igen, du skal have dig en hjemmeside hvor man kan se dine referencer.
Avatar billede olebole Juniormester
09. maj 2006 - 20:06 #14
me2-80 >> Jeg undskylder, jeg tog fejl af din alder - men på mig lugtede dit spørgsmål langt væk af forhåbningsfuld teenager.
Der er ikke noget i spørgsmålet, der tyder på, du har professionel viden om de ting, du vil levere - og det forholdt jeg mig til i klar tale.

Det _kan_ ikke være priser fra en professionel grafiker. Ingen grafiker vil lave et logo for 280 kr. Det er komplet til grin!
En freelancer skal have 80-100% oveni, hvad en timeløns-ansat i et firma får. Der er ingen af dine priser, der er realistiske ... langt fra.

Hvis du ikke ved, hvor dårlig FP er, har du slet ikke kompetencer til at levere professionelle websider. Markedet er fyldt med 'halvstuderede røvere', der levere noget frygteligt skidt til deres uanende kunder ... og det kan man ikke være bekendt.

Om man leverer råddent kød - eller sælger rådden kode, fordi man ikke har forstand på de varer man leverer - er for såvidt ligegyldig. Det er rådden forretningsmoral ... eller mangel på samme!

doggy82 >> Grunden til, der er kunder til  den slags, er, de ikke har forstand på det, de køber. De stoler på, de køber ekspertice, når de køber en 'professionel'.
Avatar billede me2-80 Nybegynder
09. maj 2006 - 20:15 #15
olebole...
Nu er det så altså en grafiker der har lavet det pris foreslag.. Du må da selv om om du tror på det..
Jeg har kun brugt FrontPage til en' ting, og det er sådan set at samle mine HTML koder... Enkelte ting som FrontPage har, har jeg brugt.. Måske burde jeg da så aldrig ha nævnt FrontPage, men ville jo bare være Bund ærlig...

Men når du nu er så klog, så nævn dog nogle priser, evt ud fra nogle eksempler på sider du kender, så jeg har lidt at gå ud fra..
Jeg sælger skam ikke noget der er "Råddent" eller hvad du nu kalder det, så du kan godt lige pakke den der grove tone væk, for det synes jeg da netop er det du selv kalder teenager sprog.
Vi er vel voksne mennesker der kan tale pænt til hinanden eller hvad?
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2006 - 20:16 #16
olebole> Hmm ok, kan godt lidt se din pointe med råddent kød.
Avatar billede me2-80 Nybegynder
09. maj 2006 - 20:16 #17
doggy.. Det er nemmerlig lige netop det.. Er ved at bygge min egen side lige pt... ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2006 - 20:20 #18
Men jeg tror nu også at kunderne kan se på priserne hvad de får for det.
Det er måske derfor me2-80's grafiker har anbefalet de lave priser.

me2-80> Vi kan ikke nævne nogle priser når vi ikke kan se varen.
Avatar billede me2-80 Nybegynder
09. maj 2006 - 20:23 #19
Jeg vender tilbage lidt senere, når jeg kan referere ti noget, samlet på min side ;)
Avatar billede olebole Juniormester
09. maj 2006 - 20:30 #20
Hvis du får lavet web-arbejde på Framfab, skal du som kunde betale 12-1500 kr. pr. time for grafik- og/eller kode-arbejde - det er langtfra unormalt for professionelt arbejde (og det virkeligt svære koster endnu mere).

Så kan du selv vurdere, hvor professionelt et bud på 280 kr. for et logo virker ... og det tager som sagt fra dage til uger at lave et godt logo  =)
Avatar billede me2-80 Nybegynder
09. maj 2006 - 20:59 #21
olebole... Ok tak, det gav mig lidt at gå ud fra.. Nå, men til det med logoerne, tak det er jeg klar over.. Det sidste tog mig 14 dage.. Og det jeg er ved at lave nu er oppe på 8 dage, og så er der sgu egentligt ikke meget ved 200 kr efter skat... hmmm
09. maj 2006 - 21:01 #22
Er http://www.frisoersalonen.dk/ noget 'skrammel' ?
Er i 2003 oprettet 95% vha Frontpage ...

(Jo - opdatering er afleveret men kunden har ikke taget sig sammen og UL den nyere version)
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2006 - 21:08 #23
Ja.
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. maj 2006 - 21:09 #24
Men frisører er også kendt for at være dem der bruger færrest penge på deres hjemmeside...
Avatar billede inglenook Praktikant
09. maj 2006 - 21:15 #25
me2-80
Har brug for et logo. Kan du ikke sende din email til eksperten snabela memoryspin.com ?

Hvis det bliver godt er der maaske mere arbejde...
Avatar billede me2-80 Nybegynder
09. maj 2006 - 21:18 #26
inglenook Jo det skal jeg da gerne ;)
Avatar billede me2-80 Nybegynder
09. maj 2006 - 21:20 #27
Den er da godt nok kedelig den side... Og rodet...
Sådan ser mine nu ikke ud.. Men i skal nok få dem at se ;)
Avatar billede olebole Juniormester
09. maj 2006 - 21:27 #28
Koden skal dramatisk meget bedre!

For de priser, jeg nævnte før, får man folk, der kan deres håndværk og ved, hvad de laver - både i teori og praksis.

På den anden side skal du passe på med ikke at sammenligne priser med tegneserie markedets - det er noget af et slavemarked. Jeg har selv været indtegner (håndtekster) on-the-side og ved godt, at der skal der være turbolader i Rotringen, hvis man skal holde en dagløn i den branche (udover at næsten alt idag er overgået til kedelig PC-tekstning)  ;o)
Avatar billede me2-80 Nybegynder
09. maj 2006 - 21:32 #29
Uha mine sider er totalt anderledes, og kan ikke sammenlignes...
Jaa den branche er though.... Ingen tvivl om det..., Der skal fart på..
Avatar billede me2-80 Nybegynder
09. maj 2006 - 21:33 #30
Det var meget federe med håndskrevet tekst ;)
Avatar billede arnums Nybegynder
10. maj 2006 - 13:37 #31
Jeg kender til en, der var nødt til at sætte sin time pris op, fra 500,- til 800,-.
Da hans priser ikke helt afspejlede pro. ifølge nogle af hans kunder(de var bange for hans kompetencer pga prisen)
Avatar billede me2-80 Nybegynder
10. maj 2006 - 17:41 #32
Snakker vi logoer eller web design?
Avatar billede olebole Juniormester
10. maj 2006 - 17:49 #33
Jeg vil stadig påstå, at du ikke er klar til at skrive koder til salg ... så web-design burde ikke være aktuelt, med mindre du afleverer en psd-fil og lader andre om kodningen
Avatar billede me2-80 Nybegynder
11. maj 2006 - 16:23 #34
olebole... Du skal nu nok få at se at det er jeg rent faktisk, men nok om det.. I første omgang vil jeg koncentrere mig mest om logoerne ;) og så mit Anders And....