Avatar billede andersmogensen Nybegynder
09. maj 2006 - 18:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tilbage gennem router?

Hej.

Jeg har netop opsat en trådløs router, der får internetforbindelse fra en switch, der samtidig deler internetforbindelse ud til resten ad computerne i vores hus. Den trådløse router giver nu netadgang til en bærbar, samt traditionelt(kabel) netadgang til en stationær der stod i rummet før. Kan det lade sig gøre, at forbinde den stationære som nu er forbundet til den nye router, til det netværk den var en del af tidligere? Altså 'tilbage' til switchen som nu sidder 'bag' routeren?

Håber I kan hjælpe mig!

Anders
Avatar billede daniboy Nybegynder
09. maj 2006 - 18:15 #1
Nøjes med at sætte et trådløst access point op?
Eller slå firewall fra og lade den route frit mellem de 2 netværk?
Avatar billede andersmogensen Nybegynder
09. maj 2006 - 21:02 #2
Firewall'en er ikke slået til, og jeg er nødt til at bruge switchen. Hva gør jeg? Er der f.eks. en bestemt port computeren benytter ved interntnetværk, som jeg derved kan åbne fra routeren?
Avatar billede kenp Novice
09. maj 2006 - 22:28 #3
dvs at du har 2 routere på dit netværk?

Du kan jo lave din nuværende router om så den kommer til at virke som en accesspoint og swich samtidig.
Avatar billede andersmogensen Nybegynder
10. maj 2006 - 01:27 #4
Ja. internetforbindelsen bliver først delt i en ældre switch, der via ledninger jeg trak for år tilbage, danner forbindelse til vores computere rundt i huset. Men udskifter jeg den ældre switch med den nye trådløse, bliver signalet til den bærbare for svagt. Der er for langt, og for mange forhindringer til værelset hvor den bærbare står. Da den bærbare for det meste er i samme rum som min stationære, har jeg tilsluttet det nye accesspoint der.(via ledningen jeg trak til det rum for år tilbage, og som tidligere gik i den stationære) Accesspointet giver nu tråsløs forbindelse til den bærbare, samtidig med at den fungere som switch til den stationære der stod der i forvejen.
  Men ved I om det kan det lade sig gøre, at gå tilbage gennem kablet der er forbundet til accesspointets 'uplink' indgang, og finde resten af mit netværk? Eller skal jeg i teorien trække et nyt kabel fra en 'normal' indgang/udgang tilbage til den gamle switch?

Anders
Tak for jeres tålmodighed :D
Avatar billede kenp Novice
10. maj 2006 - 08:40 #5
Dette vil også virke for dig :)

Ja du kan godt bruge 2 routere... man kan nemlig lave et lille "trix" så den bliver til en trådløs swich med 3 porte i stedet for.. det kræver bare at du kender dit netværk, samt ændre dens ip-adresse så det kommer til at passe med 1 højere end din router fra cc (eks. 192.168.0.1 som måske er standart på den fra cc så ændre du den nye til 192.168.0.2) samt sætter sikkerheden til på dit netværk, og deaktiver dhcp, så mangler du kun lige at flytte kablet fra så den ikke bruger WAN port på den nye router men kun lan porte (også har du en trådløs swich)

http://forum.portforward.com/YaBB.cgi?board=Knowledge;action=display;num=1133918703
Avatar billede andersmogensen Nybegynder
10. maj 2006 - 14:37 #6
Det virkede! Nu har jeg et par andre småproblemer, men de skal hurtigt blive løst :) Tak for hjælpen endnu en gang.

Anders
Avatar billede andersmogensen Nybegynder
10. maj 2006 - 14:41 #7
Hvordan tildeler jeg dig dine points kenp?
Avatar billede kenp Novice
10. maj 2006 - 15:25 #8
Der kommer et svar her :) så kan du give mig point.
Avatar billede andersmogensen Nybegynder
10. maj 2006 - 15:43 #9
Jeg kan nu finde mit netværk, men den første switch der sidder i netværket er ikke en router, og jeg får derfor derfor tildelt ip-adresse fra TDC DHCP server... så nu kan jeg ikke få min port fortforwardind til at virke, hehe. Jeg tror ikke jeg kan få netværket til at køre med det gamle switch. Tror du?

Anders
Avatar billede kenp Novice
10. maj 2006 - 16:41 #10
Det jeg ville gøre var at skifte den swich ud du har nu med din trådløse router :) også derfra kabler til dit værelse og de andre steder.. hvis jeg ikke tager helt fejl så vil du stadigvæk kunne trække det trådløse netværk hvorfra den står nu.
Avatar billede andersmogensen Nybegynder
10. maj 2006 - 16:44 #11
Ja, det var også min tanke. Det bliver løsningen. Tak for hjælpen:)