Avatar billede soro Nybegynder
07. maj 2001 - 14:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lasat speed ll V.120

Er det mugligt at opgradere softwaren i Lasat speed ll  til at understøtte
v.120 som i lasat 1280Mi understøtter, det er pc anywhere 9.2 som bruger denne standard ved opkald direkte mellem 2 isdn modemer,
eller skal modemet udskiftes
Avatar billede tofte Juniormester
07. maj 2001 - 14:41 #1
Lasat speed II burde kunne køre V.120, jo mindre du har en håbløs gammel model.
Men den kan godt opgarderes.
Hvis den allerede understøtter v.120, skal du bare bruge AT-kommando AT\\P7
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. maj 2001 - 14:43 #2
Avatar billede tofte Juniormester
07. maj 2001 - 14:44 #3
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
07. maj 2001 - 14:44 #4
det er godt nok v.137 men det kunne da være :)
Avatar billede soro Nybegynder
07. maj 2001 - 14:47 #5
kan du forklare nærmere AT komando AT/P7
Avatar billede tofte Juniormester
07. maj 2001 - 14:51 #6
Ja. Du skal bare tilføje et nyt modem under kontrolpanelet. Det kunne være standard moden 28800 elle lignende. Under egenskaber for modemet, vælger du fanebladet som hedder tilslutning elle forbindelse. Her finder du knappen Avanceret. I bunden findes en linie som hedder ydelig indstillinger. Her skal du skrive AT\\P7.
Nu kan du vælge det nye modem på listen i pc anywhere, og modemet kører V.120, når du vælger denne profil.
Avatar billede ferretsdk Mester
09. maj 2001 - 10:46 #7
Det er meget let at lave om du skal bare downloaded firmware V 1.37 den fixer også det problem hvor modemet slukker efter 24 timer online
http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/product.asp?p=SPD2
når du har installeret lasat config manager spørger den om du vil starte programmet bare sig ja.... (hvis du har et gammelt lasat config så husk at fjerne det før du installere det nye)
når programmet er startet op skal du starte med at gå til det sidste faneblad og vælge opdatere firmware (filen til firmware ligger i c:\\lasat\\lasatSW) når den er færdig sluk og tænd dit modem og klik ok så starter programmet igen husk at skrive dit ISDN nummer i det første faneblad derefter gå til fanablad protokol og vælg V.120 klik gem (Protokol PPP/ virker bedre i netop)