Avatar billede deudis Nybegynder
08. maj 2006 - 21:27 Der er 13 kommentarer

kopibeskyttet musik

Jeg har købt og dovnloadet et musiknr på nettet.
Men kan ikke ligge det ind på min ipod mp3 afspiller pga kopibeskyttelse.Kan det omgås
Avatar billede xaque Nybegynder
08. maj 2006 - 21:33 #1
hvad sker der når du prøver og hvor har du købt det?
Avatar billede deudis Nybegynder
08. maj 2006 - 21:37 #2
på jubii  siger at itunes ikke kan konvetere kopibeskyttet musik
Avatar billede xaque Nybegynder
08. maj 2006 - 21:41 #3
det er jeg heller ikke sikker på det kan men det lyder da mærkeligt de har lagt kopibeskyttelse på så man ikke kan bruge det på sin mp3
Avatar billede off-line Nybegynder
08. maj 2006 - 21:58 #4
Hvis du har Nero 7, så prøv med den. Den kan lave alm. DVD om til iPod film, så mon
ikke den også kan konvertere Musik.
Avatar billede dang Praktikant
08. maj 2006 - 22:14 #5
HURRA for kopi beskyttelse ! De generer flere med det end de gavner ! Hvorfor skal man som bruger besværes med at flytte det musik som man retligt har købt rettighederne til at høre.
Avatar billede huset Praktikant
09. maj 2006 - 08:28 #6
I henhold til ophavsretsloven er det tilladt at fremstille digitale kopier af film og musik til sit eget personlige brug indenfor sin husstand. Det er kun tilladt at fremstille en kopi, når kopieringen sker på grundlag af et originalt eksemplar udgivet med rettighedshaverens tilladelse.
Avatar billede beorn Nybegynder
09. maj 2006 - 08:52 #7
det er formodentlig købt i WMA formatet, så vidt jeg husker kan microsofts og apples DRM systemer ikke lide hinanden.

så du er nok nødt til at konvertere fra WMA til MP3 først, men det ved jeg ikke om er muligt uden at bryde kopibeskyttelsen.
Avatar billede summer Mester
09. maj 2006 - 11:19 #8
Du kan i al fald fjerne DRM koden, så du kan bruge et hvilken som helst program bag efter: http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=440
Avatar billede beorn Nybegynder
09. maj 2006 - 11:24 #9
Summer: nu er jeg så ikke fuldstændig sikker på om Ekspertens regler tillader at man poster den slags :) det vil jeg overlade til dem som rent faktisk har læst reglerne, har bare set flere tråde hvor det har været oppe at vende.
Avatar billede hacked Nybegynder
09. maj 2006 - 18:44 #10
Info: Det er tilladt, at bryde/fjerne kopisikringer fra lovligt købte produkter, såfremt man selv er ejer af produkterne og det er til privat brug. Summer gør intet forkert i, at henvise til et link, der fortæller, hvordan man konvertere et musikformat til et andet. At formålet/hensigten er, at fjerne DRM er ikke ulovligt, da vi er under dansk lovgivning.
Avatar billede summer Mester
09. maj 2006 - 18:45 #11
beorn -> Hvis ikke deudis kan kopiere hans lovligt indkøbte musik til eget brug, har jeg ingen moralske skrupler med at hjælpe ham til det.
Avatar billede beorn Nybegynder
09. maj 2006 - 18:50 #12
Det har jeg skam absolut heller ikke, har selv gjort det, da jeg syntes det er irriterende at skulle bruge mere end 1 program til at afspille sin musik i.

men min henvisning var til om vi måtte for ekspertens regelsæt, ikke dansk lovgivning :)

men det er en død diskussion som er meget off-topic
Avatar billede summer Mester
28. marts 2008 - 07:44 #13
Lukketid??