Avatar billede netsarc Nybegynder
08. maj 2006 - 18:04 Der er 1 kommentar

Problemer med at tilgå Companyweb fra nogen PC'er

Jeg er stødt på en besynderlig problem.

Når jeg vil tilgå http://companyweb så bliver jeg videresendt til et bestemt hollandsk website som ligger på internettet. Og når jeg pinger companyweb så er det den sammes webserver på internettet jeg "rammer".. Så jeg går ud fra et det er et DNS problem?

Det er kun galt med NOGEN PC'er, ikke alle på netværket

PC'erne på LAN modtager alle IP instillinger via DHCP.. Så for at prøve noget, så satte jeg dem fast istedet. Det hjalp ikke noget. Så jeg skiftede tilbage.. Bum, så virkede companyweb pludselig igen.... ?!?! Dagen efter var problemet tilbage...

Nogen idéer?
Avatar billede netsarc Nybegynder
11. maj 2006 - 15:02 #1
Okay, det skal siges at det åbenbart ikke kun er companyweb der er problemet. Det kan være andre hjemmesider, så havner man pludselig på google.. Så det er vel helt klart DNS der sender folk det forkerte steder hen?