Avatar billede repsak Nybegynder
08. maj 2006 - 16:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Blokeret af eget SPID

Hej, når jeg kører et relativt stort SQLstatement fra en .NET application imod en MSSQL DB. Jeg får timeout i .NET, og på en SP_who2 kan jeg se at processen er blokkeret af sit eget SPID. Det tager 3-7mins før at statementet alligevel completer. (.NET har en timeout på kun 30sek). Hvordan kan jeg blokkere mig selv? Og hvorfor kan statementet alligevel køres - bare på længere tid?

... jeg paster ikke kode da jeg er mere interesseret i teorien - hvorfor?

Kasper
Avatar billede spideren Nybegynder
23. maj 2006 - 13:32 #1
Man burde ikke kunne låse for sig selv i SQL Server, eneste ting jeg kan komme på er hvis du har sat en trigger op, som du har et uendelig loop i, mener at triggers kører videre i samme spid!
Avatar billede repsak Nybegynder
27. marts 2007 - 02:20 #2
Det virser sig at være et ret normalt fænomen i MSSQL - men forstrår stadig ikke helt hvordan og hvorledes :-/

Jeg lukker
Avatar billede repsak Nybegynder
27. marts 2007 - 02:20 #3
...