Avatar billede wofd Nybegynder
08. maj 2006 - 15:39 Der er 10 kommentarer

Installation på en bærbar uden CD-drev

Jeg har en bærbar vega+ PC med 40GB HD, 256MB ram, 1.4GHz CPU og win2000. Computeren har netværksport, USB port og floppydrev. Men ingen Cd-rom.

Den bærbare skal ikke samtidig køre windows.

Er det muligt at installere Mandrake Linux under disse omstændigheder, fx over netværket?

Jeg har en stationær til rådighed med Internet adgang. Desuden har jeg alle de nødvendige installations ISO'er til Mandrake.
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. maj 2006 - 16:33 #1
Du kan evt ligge dem på cd, få fat i et eksternt cd-drev, så gå ind i bios og aktivere usb device legacy support, så kan du boote fra usb devices
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2006 - 16:38 #2
Du skal oprette en NETVÆRKSBOOT-diskette (ligger normalt på CD1 under images) den booter du på og herefter følger du anvisningen på skærmen, du bør vælge NFS
Avatar billede wofd Nybegynder
08. maj 2006 - 19:59 #3
Mange tak.. det så ikke ud til at min BIAS understøtter USB drives...
Jeg vil prøve den der Netværks diskette, det lyder som det helt rigtige mange tak.
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. maj 2006 - 20:10 #4
der skulle gerne være noget i bios hvor du kan aktiver usb device legacy support
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2006 - 09:03 #5
RESPONS ????
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. juni 2006 - 19:04 #6
Feedback???
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. september 2006 - 09:21 #7
halloooooo???
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. september 2006 - 17:18 #8
respons???
Avatar billede langbein Nybegynder
30. oktober 2006 - 01:05 #9
Det kan også gå bra å ta ut HD og lage en installasjon med denne HD midlertidig montert inn i en ordinær PC. Man kan benytte en 2,5 inch / 3,5 incd ide adapter.

Men wofd, lever du, eller er du fortsatt på sommerferie ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 13:49 #10
Hallo, hvad med noget respons??