Avatar billede mckim Nybegynder
08. maj 2006 - 15:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min pc er langsom

Min PC er MEGET langsom pånær i fejlsikret tilstand. Når jeg lukker den ned, kommer der et billede frem, hvor den forsøger at lukke et program jeg ikke kender, kaldet Samples.

Min log ser sådan ud (ikke fra fejlsikret tilstand):

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:24:23, on 08-05-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5296.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\BCMSMMSG.exe
C:\Documents and Settings\Kim Blindbæk\Skrivebord\hijackthis.exe
C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\Programmer\Apoint\Apntex.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54729
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=55245&clcid={SUB_CLCID}
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll (file missing)
O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\Programmer\TEXTware\QUICKfind\PlugIns\IEHelp.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [BCMSMMSG] BCMSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_04\bin\npjpi150_04.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {C36112BF-2FA3-4694-8603-3B510EA3B465} (Lycos File Upload Component) - http://f010.mail.jubii.dk/app/uploader/FileUploader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. maj 2006 - 20:10 #1
Jeg kigger den igennem :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. maj 2006 - 20:14 #2
Der er ikke noget skidt i din log. Men du har 2 antivirus-programmer installeret (Avast og Norton), og dette kan ofte godt give konflikter (langsom computer). Jeg vil derfor anbefale dig at afinstallere det ene.
Avatar billede mckim Nybegynder
08. maj 2006 - 21:08 #3
De to antivirus-programmer er desværre ikke løsningen... Problemet var der også før. Avast blev installeret i dag, da Norton pludselig ikke virkede mere
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. maj 2006 - 21:29 #4
Prøv at køre en scanning med Dr.Web og Ewido så:

Hent Ewido herfra (14 dages version af plus-versionen)
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe
Installer og kør Ewido - opdater programmet.

Hent Dr. Web, og gem det på skrivebordet:
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

Genstart til fejlsikret tilstand (tryk F8 under opstarten)

Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind i dit næste svar.

Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Rename.
Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.

Klik så på den grønne pil ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Første gang Dr.Web finder noget, klik "Yes to All", så fjerner den hvad den finder.
Klik så på Start->Søg, find filen CureIt.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Scan statistics.

Vejledning i billeder findes her:
http://fromsej.dk/Vejledninger/html/drweb.html
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. maj 2006 - 21:30 #5
Hvis de ikke finder noget, tror jeg ikke problemet skyldes snavs på computeren. Du kan i givet fald så prøve at køre disse punkter igennem, og se om de løser noget:

1. Prøv at downloade og installere Ccleaner herfra:
http://www.ccleaner.com/

Kør en rensnings-procedure med programmet -- både under "Renser" og "Problemer" menuerne i programmet. Lad den fjerne alt hvad den finder. Genstart, og se om det har hjulpet.

2. Prøv at defragmentere din HD: Dobbeltklik på Denne Computer, højreklik på din HD, vælg Egenskaber-Funktioner-Defragmenter nu, og kør en defragmentering. Det kan godt tage lang tid. Genstart, og se om det har hjulpet.

3. Prøv et sfc-scan: Klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow  (husk mellemrum mellem SFC og /scannow)
Din windows skive skal sidde i drevet. Den tjekker og reparer dine systemfiler.

4. Prøv en repair: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Efter en repair er det vigtigt at gå ind og få opdateret windows-styresystemet (da styresystemet føres tilbage til det niveau som findes på din installations-skive):
http://windowsupdate.microsoft.com/

Genstart, og se om det har hjulpet.

5. Klik på start-kør, skriv devmgmt.msc og klik på OK.

Så åbner enhedshåndteringen. Klik på +-tegnet ud for "IDE ATA/ATAPI-controllere", og højreklik på "Primær IDE-kanal", og vælg Egenskaber. Klik på fanebladet "Avancerede indstillinger". Hvis der står "Kun PIO" ved overførsels-tilstanden, ved nogle af enhederne, kan det være årsagen til en langsom computer. Du kan prøve at ændre dette på 2 måder:

a. Prøv først at lave om på dette ved at skifte til "DMA, hvis den er tilgængelig", klik på OK, og genstart computeren. Hjalp det?

b. Hvis nej, så prøv igen at gå ind i enhedshåndteringen, Klik på +-tegnet ud for "IDE ATA/ATAPI-controllere", og højreklik på "Primær IDE-kanal", og vælg Egenskaber. Klik på fanebladet "Driver", og klik på fjern. Når processen er færdig skal du genstarte computeren, hvorved styresystemet nyinstallerer din HD, og giver den standard-indstillingerne.

6. Endelig er der også nogle forslag på dette link, som du kan afprøve:
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/langsom-op-og-nedlukning-xp.htm
Avatar billede jacla Nybegynder
08. maj 2006 - 22:45 #6
Ellers kan du prøve bootvis http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664

Hvis du ønsker en hurtigere opstart

Mvh

Jan C
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. juni 2006 - 11:58 #7
Kom du videre med dit problem?
Avatar billede mckim Nybegynder
07. juni 2006 - 18:31 #8
det virkede et stykke tid, så blev jeg nød til at formatere alligevel... men tak
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. juni 2006 - 19:58 #9
Det er jo hvad der kan ske.

Det ville være fint, hvis du vil lukke tråden så. Du kan selv lægge et svar, som du accepterer. Så får du dine point igen -- og vi slipper for at holde øje med tråden :-)
Avatar billede mckim Nybegynder
08. juni 2006 - 16:03 #10
Hovsa, troede jeg lukkede tråden i forgårs, men det glemte jeg åbenbart. Selvfølgelig skal du have point, for det reddede da de vigtigste data!
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. juni 2006 - 19:25 #11
Jeg takker for point :-)