Avatar billede src Nybegynder
08. maj 2006 - 14:33 Der er 9 kommentarer

Hjælp til Windows 98/ XP

Hej

En af mine veninder har en gammel PC hvorpå hun køre WIN98 ??

Hun har her den anden dag købt nogle flere ram og en opdaterings cd med XP.

Da hun er ved at installere XP går den i blå skærm under dette.

Inden da blev hun spurgt om hun ville lave hende FAT om til NTFS, hun valgte den hurtige format til NTFS.

Efter den blå skærm kan hun ikke komme i kontakt med sin pc'er igen, når hun starter den går der et par sekunder og så kommer den med teksten" NTLDR mangler" venligts press ctrl+alt+delete.

Det er her hendes blodtryk går markant op, da alle hendes fotos+ ansøgninger osv.osv. ligger på d drevet(hun forsøgt at installere XP på C drevet)

jeg har taget Harddisken med hjem til mig og koblet den til og jeg får samme besked når min pc booter.
Hvis jeg sætter den til efter at min pc er bootet så kan jeg ikke se drevet:-(

Er der en måde at få kontakt med d drevet igen
Avatar billede geforce3 Praktikant
08. maj 2006 - 14:37 #1
Forsøger du også at boote på den, på din? Ellers kan du jo sætte den til at boote på din, og så tage backup af hendes billeder... Bare sætte den på en ledig IDE kanal eller hvad hun nu bruger. Derefter kan du prøve at smide XP cd'en i igen, og prøve igen. Men må indrømme jeg ikke kender noget til opraderings cd'en..
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. maj 2006 - 14:42 #2
En opgraderings xp kører liesom en almindelig, der bliver på et tidspunkt spurt om, at se win98 cdèn, den sætter man så i.....
  En ren indstallation er, at foretrække, alt andet giver kun brok. Slet partitonen (L) og opret den igen (O)derefter formateres automatisk.
Avatar billede src Nybegynder
08. maj 2006 - 14:56 #3
gforce3#

når jeg sætter den på et ide kabel i min pc og den er startet op så kan jeg IKKE se den.

Sætter jeg den på inden jeg tænder så er det at jeg får beskeden "NTLDR mangler" og så kommer min pc ikke videre
Avatar billede src Nybegynder
08. maj 2006 - 14:57 #4
peet49#

Det var også min plan men kan ikke komme i kontakt med drevet og skal ind og kigge på C drevet først pga. diverse fotos
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2006 - 15:07 #5
Boot op på XP-skiven - vælg "installer på samme partition" ignorer advarsler - vælg FORMATER IKKE LAD FILSYSTEMET VÆRE så kører det. se evt. http://www.helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede src Nybegynder
09. maj 2006 - 14:53 #6
er der ikke en måde at komme i kontakt med drevet på min pc. Min veninde bor i Viborg og jeg i Herning. Jeg kommer ikke bare lige forbi:-)
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2006 - 15:00 #7
Sæt harddisken i som SLAVE på din computer så bør du kunne se og flytte indhold hvis der stadig findes et filsystem, højreklik og se under egenskaber hvilket filsystem der registreres
Avatar billede src Nybegynder
09. maj 2006 - 15:03 #8
Den giver mig blot beskeden NTLDR mangler" venligts press ctrl+alt+delete. hva' betyder det egentlig? og sætter jeg den til når min pc er bootet så kan jeg ikke se disken!
09. maj 2006 - 17:17 #9
"NTLDR mangler..."

Putter forsøger at boote op (starte op) på en disk/partion som der IKKE kan bootes (startes op) på fordi styresystemet ikke ligger der...

Det er nok et problem/detalje mht MASTER/SLAVE indstilninger/jumpers fysisk på harddisken. Altså noget som DU skal gøre...
Derfor betegnelsen SLAVE ved [09/05-2006 15:00:51] ...