Avatar billede me2-80 Nybegynder
08. maj 2006 - 14:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Et lidt kejtet spørgsmål

Jeg står og har et problem med en dreng der spiller på nettet på de forkerte tidspunkter af døgnet.
FIndes der en måde hvor man kan gøre så nettet automatisk lukker på et bestemt klokkeslet, for så igen at åbne på et bestemt klokkeslet?
08. maj 2006 - 14:50 #1
Er det på dit 'eget' netværk eller hyr ?

Hvilken forbindelse bruger knægten ?

Fortæl lidt mere...
Avatar billede robotten Praktikant
08. maj 2006 - 14:52 #2
Kontrol er godt - men tillid er bedre. Tag en fornuftig snak med drengen om problemet, og hvis at du ellers også stoler på vedkommende i det daglige. Så vil problemet blive mindre, måske endda helt forsvinde.

Der findes sikkert en masse software til styring af netop dette, og en router kan også sættes op til at lukke på bestemte tidsrum.
Men jeg synes ikke, det er vejen frem i dette tilfælde.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. maj 2006 - 15:25 #3
Nogle routere har en sådan funktion indbygget.
Avatar billede skau Nybegynder
08. maj 2006 - 15:52 #4
Man kan i min linksys wrt54gs - hvilken router har du ?
Avatar billede me2-80 Nybegynder
08. maj 2006 - 16:26 #5
dr1 De kører vist Tdc adsl derhjemme ligesom de gør her.
Drengen bor hos sin mor når han vil og hos sin far når han vil.. Det styrer han helt selv stortset.
robotten... Det er nu prøvet igennem et år eller mere, og han er nu de 15 og bliver 16 i år, og da det ligesom ikke trænger igennem, så må der handles i anden retning da det går meget ud over hans skolegang.
Vi har haft samtale på samtale, og han er simpelthen SÅ grebet af de spil over internettet, så beslutningen er truffet nu.

skau vi har en routher der hedder Hawking Tecnology HBR 49.

Tak for svarene so far ;)
08. maj 2006 - 17:21 #6
En simpel "mekanisk" mulighed:
Netværkssnoren til knægtens værelse/PC føres igennem en simpel Switch/HUB. Denne skal jo fødes med et eller andet fra 230V. Denne 230V tændes/slukkes via et simpelt tænd/sluk ur på strategiske tidspunkter...

Det har jeg truet med hjemme hos os engang...
Avatar billede skau Nybegynder
08. maj 2006 - 19:08 #7
Jeg kender godt til problemet, og det er ikke altid man kan snakke en 15/16 årig til fornuft - de er jo verdensmestre!!
Hvis det virkelig er et problem ville jeg investere de 5-600 kroner en router koster som har muligheden for tidstyret adgang.
Avatar billede me2-80 Nybegynder
08. maj 2006 - 19:28 #8
Jeg tror vi vil prøve den simple mekaniske måde i første omgang....
Men tak for jeres svar... ;)

Tråden er indtil videre standby... I må gerne komme med andre gode råd hvis de findes ;)