Avatar billede tumpejoe Nybegynder
08. maj 2006 - 10:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Citrix klient i linux på windows server

Hej
Jeg ved ikke så frygteligt meget om citrix, men jeg vil gerne vide om det er muligt at køre en citrix der normalt kører på windows (og eksekverer windows-progs osv) på linux. Jeg ved selvfølgelig at der findes linux klienter til citrix, men kan jeg uden videre koble den på det samme system som min windows-klient?

tak!
Avatar billede never_mind Nybegynder
08. maj 2006 - 10:44 #1
hvis du kan få citrix til at køre på en linux boks så ja, men det tror jeg nu bare ikke du kan
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
08. maj 2006 - 10:45 #2
Det var dog et informerende svar! ;) Men hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre?
Avatar billede never_mind Nybegynder
08. maj 2006 - 10:48 #3
forid citrix gør nogmalt grug af en del windows specifikke ting, og mig bekendt er citrix kun til windows platformen, men vil ikke udelukke man med en pokkers masse tweaks  kan få den til at køre under linux, men tvivler
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
08. maj 2006 - 10:51 #4
Ok, der findes da masser af linux-klienter? Herunder en del på citrix egen side?
Avatar billede never_mind Nybegynder
08. maj 2006 - 10:53 #5
arhh har misfårstået dit spørgsmål, trode du ville have selve citrix til at køre under linux ;) men ja klienterne forbinder på samme måde til en windows citrix server ;) (jeg forbinder til min egen fra min telefon uden problemer) (er en med symbian OS)
Avatar billede tumpejoe Nybegynder
08. maj 2006 - 10:58 #6
ok super tak! (hehe jeg kører også symbian på min telefon - kunne være jeg skulle prøve den vej også ;))