Avatar billede macvegan Nybegynder
08. maj 2006 - 09:39 Der er 4 kommentarer

Excel kigger ikke længere i xlstart!

Hey
Jeg har fået et kæmpe problem! Problemet går i al sin enkelthed ud på, at Excel (2003) ikke længere kigger i XLstart ved startup.
Jeg har prøvet at sætte en \RegServer i "start i" stien for genvejen. Ligeledes har jeg prøvet at tvinge tvinge excel til at kigge i en anden mappe uden held!
Problemet opstår bare uden videre. Og forekommer både på WinXp samt Win2000.

Nogen der har en anelse om hvordan jeg evt. nulstiller eller får excel til atter at kigge i xlstart?
Tak
Avatar billede bak Seniormester
08. maj 2006 - 09:59 #1
Lige for en sikkerheds skyld.... Du er klar over at der normalt er 2 xlstart.
Den ene er under Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\XLSTART
Den skal ikke bruges
Excel kigger i C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Application Data\Microsoft\Excel\XLSTART

Folderen Application Data er som standard skjult.
Avatar billede macvegan Nybegynder
08. maj 2006 - 11:07 #2
Hej!
Ja jeg ved godt der er to to stk xlstart! Men uanset hvilken mappe jeg placerer Makro filen i ser excel ikke filen!
Avatar billede falster Ekspert
08. maj 2006 - 14:22 #3
"Virker" din fil (xla ?), hvis du vælger den gennem det, der i Excel 2002 hedder "Funktioner" - "Tilføjleseprogrammer..."?
Avatar billede bak Seniormester
08. maj 2006 - 16:32 #4
Nulstilling af excel:
Under Start/Kør skriver du
Excel.exe /unregserver

Derefter (når excel er lukket igen) skriver du
Excel.exe /regserver

Prøv det og vend tilbage.