Avatar billede heine112 Nybegynder
07. maj 2006 - 21:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Samling af links (programmeringsprog, databaser, mm)

Jeg vil gerne have en god oversigt af links, som er nyttige for programmører. De skal være velvalgte og ramme præcis.

Jeg kunne tænke at inddele i emner:
programmeringssprog java,c,c++,c#,pascal/delphi,php,...)
Databaser (Mysql,DB2, PostgreSQl,...)

og hvad der ellers er interessant....

Også hvor man kan downloade produkterne (j2sdk 1.4.2_10 eller DB2 Express) kunne være interessant, eller hvor der er eksempler.

Kom med dit forslag !

mvh H
Avatar billede japping Nybegynder
09. maj 2006 - 07:04 #1
Du skriver ikke hvad det er du vil have forslag til. Måske er det derfor du ikke har fået nogle input endnu. Derfor ..... forklar dig og du vil få hjælp.
Avatar billede langthjem Nybegynder
10. maj 2006 - 10:00 #2
Brug af MySql i C#: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/odbc-net-op-c-sharp-cp.html
Er det sådan noget du leder efter?
Avatar billede heine112 Nybegynder
10. maj 2006 - 13:43 #3
Jeg kunne tænke mig noget i denne stil:
---------------------------------
DATABASER:
    Java:
        1) Henvisning (url) nr1.
        2) Henvisning (url) nr2.
        ....
        n) Henvisning (url) nrn.
    C#:
        1) Henvisning (url) nr1.
        2) Henvisning (url) nr2.
        ....
        n) Henvisning (url) nrn.

DATABASER
    DB2:
        1) Henvisning (url) nr1.
        2) Henvisning (url) nr2.
        ....
        n) Henvisning (url) nrn.
    MySql:
        1) Henvisning (url) nr1.
        2) Henvisning (url) nr2.
        ....
        n) Henvisning (url) nrn.

Formålet er at give nogle studerende et overblik over nyttige ting for en programmør. Hvis de fx skal kigge nærmere på DB2 og java, så kan de bruge ovenstående link, og komme igang med opgaverne.

Heine
Avatar billede heine112 Nybegynder
10. maj 2006 - 13:45 #4
langthjem - ja, dette link kunne udmærket være under både C# OG under MySql
Avatar billede heine112 Nybegynder
11. maj 2006 - 17:57 #5
I forstår ikke mit spørgsmål ?
Avatar billede langthjem Nybegynder
11. maj 2006 - 18:08 #6
Jeg tror det ikke. Vil du have nogen til at lave indekset til dig, eller vil du bare have forslag til stuff i indekset?
Avatar billede heine112 Nybegynder
11. maj 2006 - 18:36 #7
Jeg vil gerne have nogle forslag. For eksempel kigger jeg meget på www.java.sun.com, når jeg programmerer i java. Og jeg kigger en del på http://msdn.microsoft.com/vcsharp/, når jeg programmer i C#. Hvis jeg programmerede i php, ville jeg nok bruge www.php.net en del.

Så jeg vil gerne have "de gode links". Så hvis du kender 1 eller flere gode links, så ...
mvh H
Avatar billede heine112 Nybegynder
03. juli 2006 - 17:43 #8
.