Avatar billede hyperactive Nybegynder
07. maj 2001 - 13:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

AspSmartUpload

Jeg har en formular med et par text felter og derudover tre file felter, hvor brugeren skal kunne uploade 3 billeder. Billederne skal uploades via AspSmartUpload og samtidigt skal stien til billederne gemmes i en databasetabel (Access 2000) sammen med værdierne fra textfelterne.

Hvordan gøres dette nemmest?
Avatar billede voetmann Nybegynder
07. maj 2001 - 14:09 #1
Opret kolonner i DB\'en der svarer til formen. Til stien på billederne, når uploader billeder, laver du et script hvor du bruger FileSystemObject til at placere billederne hvor du vil have dem, og eventuelt til at omdøbe billederne så der ikke bliver problemer med at der bliver uploaded to filer med ens navn. Altså lav et script der tager imod billederne fra AspSmartUpload komponentet (der er god dokumentation med til det) rename filerne og flyt dem til egnet folder for så derefter at tilskrive database filepath & txt streng fra form.

<allan>
Avatar billede hyperactive Nybegynder
10. maj 2001 - 14:01 #2
Har fundet løsningen - på aspsmart.com