Avatar billede lhademmor Nybegynder
07. maj 2006 - 17:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Valg af højttalere

Hej, jeg har fået mig et lydkort (Creative X-Fi Elite Pro) og har nu brug for et par højttalere til PC'en. Kan I anbefale nogen?

Pc'en er ikke en spille-pc, men skal snarere fungere som en slags multimedie-pc med redigering af lyd og video, afspilning af musik osv.

Lyden må selvfølgelig gerne være god, men det behøver ikke være super-duper-tip-top med subwoofer og 49 forskellige højttalere, da der ikke er overflod af plads der hvor pc'en står.

Sig endelig til hvis I har brug for mere information
Avatar billede pinball Nybegynder
07. maj 2006 - 17:36 #1
max pris?
Avatar billede pinball Nybegynder
07. maj 2006 - 17:37 #2
Avatar billede olebole Juniormester
07. maj 2006 - 17:42 #4
<ole>

Det er svært at finde ud af, hvad du skriver. Hvis du skal bruge dem til afspilning og redigering af musik, bør du vel gå så lidt på kompromis med lyden, som muligt. Noget andet er så pladsen og prisen ... men det er ikke til at gennemskue, hvad det egentlig er, du prioriterer.

Genelec er kendt for at lave kompakte højttalere i absolut god kvallitet:
    http://www.genelec.com/

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
07. maj 2006 - 17:45 #5
"THX certificeret!" - det har jo kun interesse, hvis miljøet, de skal virke i, lever op til THX-standarden ... herunder vedr. dæmpning og geometri. Ellers kan en THX-certificeret HT være langt dårligere end en ikke certificeret  :)
Avatar billede lhademmor Nybegynder
07. maj 2006 - 17:55 #6
olebole > Jeg må indrømme at min beskrivelse var lidt tåget... Lyden er selvfølgelig vigtig, hovedsageligt vil de nok blive brugt til at høre musik, men indspilning/redigering af hjemmeoptaget musik er også en mulighed jeg må tage højde for.
Prisen må helst ikke være over f.eks. 1.500. Jeg ved ikke hvad gennemsnitsprisen er for højttalere.
Og så en der, som beskrevet, ikke voldsomt meget plads så en subwoofer på størrelse med en køleskab er for meget af det gode :)

Jeg spørger her da jeg f.eks. ikke vil gå ned i min lokale butik og købe nogle billige højttalere hvis kvaliteten er elendig eller jeg vil skulle skifte dem ud allerede efter 1 år.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. maj 2006 - 18:14 #7
Generelt ville jeg kigge efter Altec-Lansing højttalere,god lyd og kvalitet.
Fx.http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=197442
Avatar billede pinball Nybegynder
07. maj 2006 - 19:22 #8
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
16. maj 2006 - 14:28 #9
Lukketid?
Avatar billede lhademmor Nybegynder
16. maj 2006 - 23:09 #10
Hmm... Jeg er ikke sikker. Jeg har set pinballs, men de lader til at ligge i den meget dyre ende af klassen. Der findes vel ikke nogle lidt billigere?
Avatar billede lhademmor Nybegynder
17. maj 2006 - 08:32 #12
Jeg har ikke Dell Dimension. Virker højttalerne så?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. maj 2006 - 14:09 #13
Ja jeg solgte da et sæt ikke lige magen til det her, men det virkede da på den nye pc, hvis du køber det og du er i tvivl kan du spørge Dell.
Avatar billede lhademmor Nybegynder
18. maj 2006 - 14:21 #14
Jeg har endt med at købe et par Altec Lansing MX5021 efter råd fra flere. Jeg accepterer dog pinballs svar da det er delvist relevant
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. maj 2006 - 14:24 #15
Jeg var da ellers den første til fremhæve Altec-Lansing 07/05-2006 18:14:43

Nu er du jo nødt til at oprette nyt spøgsmål med point.
Avatar billede pinball Nybegynder
18. maj 2006 - 14:37 #16
det behøver du ikke lhademmor.

john, jeg opretter en tråd så du kan få dine 60 point
Avatar billede pinball Nybegynder
18. maj 2006 - 14:38 #17