Avatar billede danisher Nybegynder
07. maj 2006 - 15:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kopiering af databasen

Hejsa

Jeg står og skal uploade en database til min udbyder, og i den sammenhæng eftersøger jeg et værktøj til at hjælpe med dette.

Min database har både relationer, views og stored procedures, og ved en upload, vil jeg jo gerne bibeholde disse.

Jeg har spurgt min udbyder, og de tilbyder at overskrive databasen, hvis jeg pakker min ned og sender den til dem. Det synes jeg dog ikke er en holdbar løsning, da jeg står og skal smide den op i tre små dele. Derved vil de nyankomne data i "produktions"-databasen gå tabt...

Er der nogen der kender til noget som kan hjælpe mig?
DB type: MS SQL 2005, og har selv adgang til Server Management Studio...

På forhånd tak!

Mvh
Claus Nielsen
Avatar billede driis Nybegynder
07. maj 2006 - 16:08 #1
Jeg vil da lige nævne:
http://www.red-gate.com/products/SQL_Compare/index.htm
Det er lidt dyrt, men rigtig godt.

Du kan også gøre det samme som tool'et jeg linker til "manuelt":
Relationer, views og stored procedures kan du få Management Studio til at generere oprettelsesscripts for. Men det kræver så, at du enten manuelt identificerer de elementer, der findes i forvejen, og enten DROP'er dem før det generede script køres, eller ændrer i det generede script så der udføres en ALTER PROCEDURE fremfor CREATE PROCEDURE på de procedurer der findes i forvejen.

Ændringer i dataskemaet kan være lidt mere tricky, hvis der f.eks. er tilføjet eller fjernet kolonner fra tabeller.
Avatar billede danisher Nybegynder
19. september 2006 - 11:22 #2
Har endnu ikke fundet det jeg søger. Ellers tak for dit svar!