Avatar billede nusser49 Nybegynder
07. maj 2006 - 15:20 Der er 6 kommentarer

Åbne .exe i VB

Jeg har en .exe som jeg har lavet for et par uger siden, men jeg har formateret min computer, og har kun .exe filen..

Så er mit spørgsmåk kan jeg åbne en .exe fil i VB og lave den om, eller skal jeg starte på ny?
Avatar billede sjh Nybegynder
07. maj 2006 - 15:54 #1
Jeg er 99.9% sikker på at du bliver nød til at starte forfra.. Der findes hvist nogle programmer som "siger" at de kan skaffe dig koden fra din exe-file men alle dem jeg har testet har ikke virket.. (0.1%)
Avatar billede nusser49 Nybegynder
07. maj 2006 - 19:12 #2
Kan du evt skirve nogle webtsites så jeg kan prøve ? (:
Avatar billede sjh Nybegynder
07. maj 2006 - 21:05 #3
Jeg kan desværre ikke helt huske hvad det var de hed.. men du kan jo selv prøve at søge lidt på google..

http://www.google.dk/search?hl=da&q=decompile+vb+exe&meta=
Avatar billede nusser49 Nybegynder
08. maj 2006 - 09:10 #4
Mit problemer ligger nu i at det var .ocx filen jeg skulle have rettet , kan man det?
Avatar billede sjh Nybegynder
08. maj 2006 - 09:14 #5
99.9% sikker NEJ
Avatar billede sjh Nybegynder
08. maj 2006 - 09:25 #6
Nu ligger problemet jo også mere i at din source-code ikke ligger i selve exe/ocx/dll-filen det er maskinkode.. en kode som din computer kan læse.. om det så er lavet i VB/C#/C++ så er det med 99.9% sikkert at man ikke kan hele source-code ud af den..