Avatar billede pewolle Nybegynder
07. maj 2006 - 14:03 Der er 10 kommentarer

XP Service Pack 2 Installationsfejl

Jeg har en bærbar Acer 1700, som jeg har startet helt op på ny med vha. orginale CD'er.

Umiddelbart efter den er geninstalleret har jeg hørt Windows Update og opdaterert alt.

Så kommer den til SP2, som den henter og begynder at installere, men så kommer fejlen:

Der kunne ikke læses fra eller skrives til databasen

Jeg har aldrig set denne fejl før og har søgt efter løsninger, men har ikke kunne finde svaret på hvad der er galt.

Jeg har også prøvet at hente den komplette SP2 og installere den, men fejlen er den sammme.

Er der nogle der kan hjælpe mig videre ...?
Avatar billede jacla Nybegynder
07. maj 2006 - 14:11 #1
PRØV DETTE: START => KØR => REGSVR32 MSXML3.DLL  og kør update igen. ;-)

Mvh

Jan C
Avatar billede hcma Novice
07. maj 2006 - 14:20 #3
"Umiddelbart efter den er geninstalleret har jeg hørt Windows Update og opdaterert alt." ??  hvis du har opdateret alt, er den vel også opdateret med SP2, som er det første man gør efter XP-install (hvis din XP vel at mærke ikke allerede er incl. sp2)
Rækkefølgen er denne:
1. download sp2 så den ligger klar til install.
2. installer XP
3. installer SP2
4. installer de drivere som du har liggende til diverse ting.
5. først nu skaber du forbindelse til internettet.
6. check for yderligere updates  (der er en 40-50 stk.)
7. installer så de programmer o.s.v. du vil have ind.
8. kør et check for spyware, vira.
9. o.s.v.......
Avatar billede pewolle Nybegynder
07. maj 2006 - 16:21 #4
Jeg har prøvet alle ovenstående med samme resultat som før:
Der kunne ikke læses fra eller skrives til databasen

Er der nogle der ved hvor hvad det er for en database den ikke kan skrive til ...?

Hvis det har betydning, så er XP Home.
Til hcma, så kan jeg oplyse, at fejlen kommer under pkt. 3.

Håber på flere gode forslag fra eksperterne......
Avatar billede hcma Novice
07. maj 2006 - 16:30 #5
kan noget af dette hjælpe:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no13
Avatar billede jacla Nybegynder
07. maj 2006 - 16:39 #6
Får du en fejlkode

Du prøvet at køre kommandoen: START => KØR => REGSVR32 MSXML3.DLL
Avatar billede pewolle Nybegynder
07. maj 2006 - 16:41 #7
Nej, den skriver at det er udført korrekt.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. maj 2006 - 17:18 #8
Rigtig mange, også jeg, har haft problemer med SP2. Jeg fik løst mit problem ved,
at indlejre, slipstreame SP2 i windows. hvis du fortsat har problemer så prøv det:
  http://www.dailyrush.dk/features/guides/871/
Avatar billede off-line Nybegynder
07. maj 2006 - 17:29 #9
Jeg har ofte set programmet "nLite" anbefalet til slipstream. Jeg havde lavet min
før det dukkede op, så jeg har ikke selv erfaring med det. Men det hævdes, at være
det nemmeste:http://www.majorgeeks.com/download4324.html
Avatar billede pinball Nybegynder
11. februar 2007 - 16:01 #10
godmorgen