Med 5 CC chefer, og brug af TDC kobber kan det ikke gå galt. ;) Jeg har bestilt for en uge siden, spændt på hvordan det bliver. Jeg sparer samlet 3-400,- med 5 gange højere download og 10 gange højere upload. Jeg tog chancen.
OK... troede egentligt de havde kørt i et stykke tid... Med den udvikling der er i internet udbyder branchen lige nu, mon der så ikke kommer andre lignende udbydere? Ligesom det er sket i mobil branchen. Jeg er også fristet, men tror jeg venter et par måneder og ser hvad der sker på markedet... Er der andre der har kommentarer?
backside --> Tænkte nu mest på hvornår du kommer online med Fullrate.
Minimal nedetid er ganske væsentligt synes jeg, så derfor har jeg forhørt mig omkring nedetid osv. if. med et muligt skifte fra CC til Fullrate.
Fullrates kundeservice oplyser at der forventes minimal nedetid da nedkobling af det gamle abonnement og opkobling til deres nye sker i en arbejdsgang når kobberet fysisk flyttes ved en overdragelse.
Jeg er netop kommet på med Fullrate, og det spiller bare banjo, dog var der lige lidt problemer i starten, da jeg havde bestilt 5 ip.. der lige skulle falde på plads.. Men efter god dialog, og hjælp fra kundeservice virket det bare perfekt, En kanon kundeservice som altid svare hurtigt og løser problemet når man ringer.
Og linjen levere det den skal, hverken mindre eller mer, up og down ;)
proviben>> Fik faktura da TDC havde godkendt. Så Fullrate trækker altså ikke før det er sikkert at forbindelsen kan oprettes. Regner med at modtage udstyr i morgen.
Jeg bestilte d 8. maj og jeg får først fullrate d 28. Juli :( i mit tilfælde er det TDC der har været lang tid om at behandle min opsigelse, men nu har jeg endelig en dato for hvornår jeg får er ordentlig forbindelse. Jeg skal nok give lyd fra mig når min linie er oppe at køre, jeg har valgt 20mbit med 1.5mbit upload fordi den faktisk er billigere end min 4mbit/768kbit som jeg har hos TDC i dag. Er der nogle der har fået en 20mbit? funker det? om ikke andet bliver det spændende i løbet af året når de får mange kunder koblet på, om hastigheden kan holde alle tider af døgnet. Indtil videre har jeg kun haft god erfaring med deres kundeservice, men igen de har ikke så mange kunder endnu så også med kundeservicen må vi se om de kan holde det fine niveau når der kommer mange kunder.
Jeg får fullrate i morgen. Jeg har været meget positivt overrasket over graden af kundeservice. Man føler sig næsten overrendt af sms'er og mails om ens forløb.
Jeg skal have en 2mbit linje. Den koster det samme som en 512 hos clearwire.
Så har jeg fået min forbindelse, i mit tilfælde kunne de ikke levere 20Mbit som jeg bestilte hvilket resulterede i at jeg fik 11Mbit for samme pris som 20Mbit, det er her jeg er lidt bitter for de bør nok fortælle at man ikke kan få 20Mbit og så spørge om man vil ha 10Mbit (til 10Mbit pris) eller den højeste hastighed som de nu kan levere (til prisen af en 20Mbit). Det er meget fint at de vil give den bedste hastighed som teknisk kan lade sig gøre, de skal bare informere om det, det ville f.eks. TDC ikke gøre.
Hvis man får fast IP adresse fungere den medfølgende router ikke som router men som bridge, det er der måske andre der kan få glæde af at vide, for hvis man kun har en fast IP og ingen router bag ved deres Zyxel boks kan man kun ha’ en PC på af gangen, det er noget skod. Men jeg havde heldigvis en router liggende som jeg monterede bag ved Zyxel boksen, så nu fungere det som jeg forventede det skulle fungere. Båndbredden er som den skal være, på min 10Mbit kan jeg downloade med lidt over 1Mbyte pr sekund. Jeg oplevede ventetid på 45min i telefonen i dag! Tidligere har der ikke været så lang ventetid, højest et par minutter.
Udstyret skal man selv hente på posthuset da de sender det uden omdeling, jeg synes de burde sende pakken med omdeling da der mange steder i Kbh er aften omdeling af pakker.
Jeg er tilfreds med de 10Mbit da det fungere, men der er plads til forbedringer, men det er i småtings afdelingen.
Jeg har haft det et stykke tid nu, internet fungere som det skal. Men jeg er ved at være træt af at genstarte router for at få min telefon til at virke. Det sker ca. 3-4 gange om ugen at tlf ikke virker.
Har samme problem som skrog og backside. Har ofte problemer med telefonen, der som oftes løses med genstart af router, men har også oplevet at den var nede i flere dage...
Internettet fungerer fint, men ifølge http://www.streamtv.dk/?p=bwtest500 har jeg kun ca 1,5 Mbit selvom jeg betaler for 2Mbit. Ved ikke om dette er normalt??
Har ikke kunnet komme igennem til dem endnu. Men noget jeg bed mærke i var at mens man venter på telefonen siger de at man skal prøve at slukke og tænde modem mens man venter. ;) Flot.
Jeg har næsten samme problem som andre... jeg har både haft 2 og 5 Mbit download ved FullRate, men har endnu ikke haft højere hastighed end mellem 1 og 1,5 Mbit
Ved ikke om jeg burde oprette en ny tråd, men here goes... Jeg vil meget gerne høre lidt om erfaringer med andre billige nyopstartede IP'ere end Fullrate. Hvilke alternativer findes og kan det evt. betale sig at skifte når ens bindingsperiode er overstået.
Det sker en sjælden gang, men en genstart af udstyr afhjælper problemet.
Har bestilt et abonnement mere som skulle ha været oppe i mandags. De ringede og udsatte det til tirsdag pga. leveringsproblemer med udstyret. Det kom ikke op tirsdag, i dag ringede jeg for at høre hvad der var galt. TDC teknikeren der skulle møde dem ved centralen dukkede ikke op som aftalt. De må selvfølgelig ikke gå ind uden TDC er til stede, så de tog hjem. En ny aftale skulle gerne gi et bedre resultat i morgen. TDC kundeservice kunne ikke lige se hvad der var sket i den aktuelle sag, men undskyldte med den klassiske bemærkning "vores teknikere har meget travlt i øjeblikket". Igen-igen, TDC sucks.
Hmm, jeg har haft meget nedetid, jeg skal bruge mere en 2 hænder hvis jeg skal tælle hvor mange gange det har været nede, siden slutningen af august. Min mening er at det er billigt - lidt for billigt, ofte ønsker jeg mig tilbage til min pro access forbindelse hos TDC det funkede bare og det er hvad jeg har brug for fordi jeg også bruger mit internet til arbejde.
Har oplevet nedetid på både internet og telefonsiden (har haft det i 2 uger nu) Dog flest problemer på telefonsiden. Der er støj på linien og pludselig virker telefonen ikke i flere timer, selvom man reset'er routeren.
krollspell>> Som skrevet på hjemmesiden har de haft problemer de sidste par uger. De er nye på markedet, så det kan nok ikke undgås. Tror vi skal gi´ dem lidt tid, de kan trods alt ikke nå så langt ned som TDC. ;)
Vil lige nævne at forbindelsen på nr.2 adresse spinder optimalt, og har hele tiden gjort det. (siden 2/11) Jeg downloader ca. 1-1.05 mb/sek. på en 10m forbindelse. Telefonen har der ikke været problemer med.
Jeg har fået 10 mbit, og kan ikke engang bruge i nærheden af de 2.. ligger ca med 1.5 Mbit linje lige nu... kommer ikke over 150 kB/s når jeg henter fra nettet, uanset afsenders hastighed. Har lag når jeg forsøger at se netTV. Nettet ryger når det har lyst. folk kan aldrig komme igennem på telefonen. og deres support når man forsøger at få hjælp, mener det er min computer der er defekt. Bare sjovt når man lige har købt ny, som kun bruges til at se tv over nettet med.
Backside: kommer du fra Fullrate, for de ting du siger lyder lige lovlig perfekte ang din holdning til Fullrate ...
Det spiller ok også telefondelen. Har haft brug for support en enkelt gang - denne var faktisk kompetent og venlig. Fik efterfølgende en SMS efter at fejlen (en netværksfejl) var rettet.
Det er ikke kun de sidste par uger de har haft problemer, det er siden de startede :) Man kan faktisk komme i kontakt med dem i weekenden - skriv en mail.. hvis du kan - dem læser de i weekenden, jeg har fået svar et par gange fra dem i weekenden.
Hvis de havde den option at man kunne betale for at få bedre support ville jeg bestille med det samme.
Telefoni delen: jeg høre tit fra venner og familie at de ikke kan ringe til mig + nogle gange skal man ringe op 2-3 gange inden at telefonen ringer i den anden ende. Støj, ekko og udfald forkommer ofte - en NMT mobil telefon fungere bedre
Internet: Her er de blevet mere stabile, det er ikke så tit forbindelsen ryger mere.
Ringede til dem idag, 8 min. ventetid. Det kan jeg leve med, og fik en fornuftig support. Nu er jeg så spændt på om det hjælper når jeg får en ny router.
mulemule: Må desværre sige ja til meget nedetid, men det er blevet bedre... NU virker min telefon, og har for første gang siden jeg fik nettet (juni 2006) oplevet en hastighed der var i nærheden af 10 Mbit...
Mit net var nede for 2 uger siden fra ca torsdag aften til mandag morgen...(noget med deres udstyr var gået i stykker)...
Jeg vil personligt ikke råde nogen til at købe fullrate, da de har en elendig service over for deres kunder btw... :-(
Jeg har også oplevet mindre nedetid siden Januar, (I januar var den helt gal for Fullrate (i mit område)) Telefonen og internettet kobler for tiden ofte fra i korte perioder (få sekunder) ad gangen. Det kan være meget generende midt i en telefonsamtale.
Det sker ca. et par gange om dagen. Men jeg tror ikke at alle Fullrate kunder oplever dette. Det kan muligvis bare være et problem de har i Bagsværd.
Jeg har til gengæld kun oplevet god kundeservice, men har også kun kontaktet dem 1 gang.
Jeg synes også det er blevet betydeligt bedre. Den 10mbit jeg har her i kolonihaven spinder perfekt(downloader ca 1mb/sek), der har ikke været noget nævneværdigt, men den anden linie har der været lidt bøvl med. Og den kommer ikke over 6mbit. Men efterhånden kører det fint igen det hele. Både net og tlf.
Jeg overvejer at installere Fullrate hos mine forældre, der bor i det mørke vestjylland i området omkring Holstebro. De er så grumme træt af store regninger fra TDC.
Er der nogen af jer, der har erfaring med Fullrate's stabilitet i dette område?
Vil lige følge op på den vestjyske Fullrate historie, som jeg nævnte tidligere.
På Fullrates hjemmeside indtaster jeg mine forældres adresse og får at vide at Fullrate kan levere op til 2 Mbit i dette område. Jeg gennemfører bestillingen, modtager fuldmagt fra Fullrate, der herefter opsiger mine forældres TDC abonnement. Da den store dag oprinder, hvor Fullrate skal have hul igennem virker det ikke. Fullrate kontaktes, de sender en mand ud og kigger og han konstaterer at Fullrate alligevel ikke kan levere på adressen.
Nå... Fullrate tilbagebetaler det beløb der er indbetalt. Fint nok. Problemet er bare at nu skal mine forælde betale flytning af telefon og oprettelse af internet hos en helt tredje udbyder. Hvis Fullrate havde haft styr på deres, ville situationen aldrig have været opstået og mine forældre ville stadig være "glade" TDC kunder.
Iøvrigt får man stadig positiv tilbagemelding, hvis man indtaster adressen i Holstebro på Fullrates hjemmeside. Det er ikke iorden!
Derudover er jeg stadig en tilfreds Fullrate kunde på min egen adresse. Oplever dog ved nærmere eftertanke ofte ekko, når jeg taler med folk. Troede det havde noget at gøre med måden de holdte deres telefon på.
Nu gider jeg IKKE FULLRATE mere. Har haft meget bøvl. En stor del af tiden har det virket, men... Lydkvaliteten i IP telefonien er meget ringe, men har levet med det pga den forholdsvis lave pris (som de nu hæver).
De har heller ikke kunnet levere noget der minder om en stabil 20Mbit download. På trods af at jeg bor nær en central.
I julen (hvor jeg ikke var hjemme) har de så sendt mig en ny router i forsøg på at afhjælpe de jævnlige udfald på DSL-linien. Og straks efter nytår modtog jeg så et flabet rykkerbrev for ikke at have sendt den gamle router tilbage... hvis de havde gidet, havde de kunne se på deres systemer at den nye ikke var tilsluttet endnu.
Da jeg gjorde opmærsom på, at jeg syntes det var mærkeligt at få en rykker og trusler om "strafbetaling", fik jeg et om muligt endnu mere flabet svar hvori der stod, at de da "villle anbefale mig at opsige mit abonnement hvis jeg var så utilfreds". Undskyld men er det ikke iorden at være lidt utilfreds, når man betaler for en "op til 20Mbit/1Mbit"-linie, men kun får en 10Mbit fordi man nærmest skal bo på telefoncentralen for at de kan levere 20? Og gang på gang når man sider og surfer eller arbejder, så er forbindelsen røget?
Så nu vil jeg følge deres egne anbefaling og FINDE MIG EN ANDEN UDBYDER, som forhåbentlig kan levere det man betaler for, og måske har en bedre tone overfor deres kunder. Og jeg kender flere som har problemer og jævnligt må genstarte deres router, fordi nettet har været dødt.
Så nej - jeg var hurtig til at anbefale Fullrate da jeg selv fik det, men jeg er bestemt kommet på andre tanker. VIL IKKE ANBEFALE FULLRATE til folk som er den mindste afhængig af deres internet privat eller arbejdsmæssigt.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.