Avatar billede eckhoff Nybegynder
07. maj 2006 - 10:53 Der er 4 kommentarer

Hvilken editor

Hej derude...

Jeg har noget Java freeware der skal smides ud på en forenings hjemmeside, men denne forening henvende sig til Børn som kun taler dansk, så derfor skal jeg have ændret noget tekst, men da extension er .class og jeg aldrig har arbejdet ed dette, har jeg brug for lidt hjælp... er der nogen der kan fortælle mig hvilken editor jeg skal bruge til at ændre disse filer????
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. maj 2006 - 12:21 #1
.class er binære filer, som du ikke umiddelbart kan ændre i. De svarer lidt til exe-filer som jo heller ikke umiddelbart kan ændres. Du skal nok have fat på koden som ligger i .java filer for at ændre noget.
Det er faktisk muligt at ændre i .class filerne med en editor som Emacs eller Vim, men det er ikke kønt at arbejde med og du kan hurtigt komme til at gøre filerne ubrugelige...
Avatar billede _carsten Nybegynder
07. maj 2006 - 14:02 #2
Du kan bruge "Cavaj Decompiler" til at decompile en *.class fil, (ændre den til en *.java fil) hentes her: http://www.freedownloadmanager.org/downloads/cavaj_decompiler_info/

For at compile den igen, når du har ændret teksten, kan du bruge en af nedenstående

1. "TextPad" hentes her: http://www.textpad.com/download/
2. "JEdit",  hentes her: http://www.jedit.org/index.php?page=download

Der er selvfølgelig andre muligheder, men det er nok det nemmeste
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
08. maj 2006 - 12:09 #3
Husk nu at læse licenserne igennem, inden der ændres i noget!!!
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
08. maj 2006 - 17:52 #4
Chancen for at nogen udgiver sin software som closed source men tillader decompiling er nok forsvindende lille. Det vil nok være en god idé at kontakte ham, der har lavet softwaren inden du begiver dig ud i et juridisk eventyr.