Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. maj 2001 - 13:00 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

Engelsk slogan på dansk site

Hvad synes I?

Kan et dansksproget firma/site godt bruge et engelsksproget slogan?

Plat eller fremsynet?
Avatar billede kapla Nybegynder
07. maj 2001 - 13:02 #1
fremsynet
Avatar billede ion Nybegynder
07. maj 2001 - 13:02 #2
Det kommer vel lidt an på, hvilken brugergruppe, du vil ud til? De unge er vel med på idéen om et engelsk slogan, de ældre vil nok synes det er for \"pjattet\" osv. Så er der selvfølgelig de få, som ikke forstår engelsk :)
Avatar billede nomiz Nybegynder
07. maj 2001 - 13:04 #3
Kommer lidt an på firmaets størrelse, budskab, og ydelse.
Ellers vil jeg mene at det er temmelig plat.

/vh
Simon
Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. maj 2001 - 13:05 #4
Det er en svær beslutning. Et dansk slogan kan være svært at oversætte hvis man gerne vil bruge det på andre sprog. Et engelsk kan de fleste forstå.

På den anden side er der nok nogen der vil finde det plat.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
07. maj 2001 - 13:05 #5
Det er svært at oversætte slogans da de tit benytter sig af ordspil.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. maj 2001 - 13:11 #6
nil.dk:> fremsynet, helt sikkert :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. maj 2001 - 13:12 #7
nil.dk:> hvis folk finder det plat er det deres problem. Jeg synes da også da er mange andre ting der er plat på diverse websites, men jeg besøger dem da alligevel hvis de har et indhold som tiltaler mig.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
07. maj 2001 - 13:29 #8
Det er da fremsynet...

Avatar billede jones Nybegynder
07. maj 2001 - 13:57 #9
Det kommer meget an på firmaets størelse, profil.

hvis f.eks. mormors frikkadeller ApS. brugte et eller andet vildt engelsk slogan såe vil jeg nok sige fra.

men til den unge målgruppe vil jeg helt klart sige \" go for it \" :)
Avatar billede ?phpdude? Nybegynder
07. maj 2001 - 15:07 #10
Helt klart fremsynet. Fx. hedder mit eget site HH Downloads og sloganet er We got it!, og det er et dansk site!