Avatar billede zephid_ Nybegynder
05. maj 2006 - 17:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netkort til bærbar med antenne udgang

Hej alle sammen

Jeg leder efter et trådløs netkort til min bærbar med antenne adgang, nogen der ved hvor jeg kan finde sådan et her i Danmark? Det skal være et PC Card, altså sådan et der kan smides i min bærbar :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. maj 2006 - 17:25 #1
Har du overvejet en USB løsning?
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. maj 2006 - 18:01 #2
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. maj 2006 - 18:03 #3
Hvad mener du forresten med antenne adgang??? RJ45 kabel?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. maj 2006 - 18:19 #4
Michael >> RJ45 er ikke antenne stik.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. maj 2006 - 18:26 #5
Denne vil være et godt bud på en USB løsning.

Hvis grunden til at have et PCMCIA kort med antenne stik er at man kan lade det sidde i maskinen under transport, så skal du vide at PCMCIA kortet altid vil stikke lidt ud af siden.
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. maj 2006 - 18:31 #6
Det er det jeg mener ;o)
Havde bare lige glemt at man stadig bruger koaxialkabel...
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. maj 2006 - 18:32 #7
Da zephid sagde ANTENNE kabel tänkte jeg på ANTENNE til TV e.l *LOL*
Avatar billede zephid_ Nybegynder
05. maj 2006 - 18:44 #8
Hvis der findes en USB løsning med en antenne udgang, så kan den løsning også bruges.

Grunden til at der skal være antenne udgang er fordi på vores lager, skal der tit hentes vare 100 til 150m væk fra selve lager bygningen, hvilket betyder at forbindelsen forsvinder cirka 80m væk fra bygningen, derfor skal der installeres antennere på trucksne som kobles på de bærbare de benytter sig af. Har fundet flere løsninger i USA, men det er en lettere dyr løsning at få det bragt her til danmark.

Jeg kunne selvfølgelig lave et mindre "hack" i de indbyggede mini-pci netkort der sidder i de bærbare, men det vil være meget tidskrævende, ikke bare i opsætning, men også i vedligeholdes og problemløsning.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. maj 2006 - 18:59 #9
Har du overvejet at flytte accespunktets antenner ud i det fri, det vil give dig størrere rækkevidde.
Avatar billede zephid_ Nybegynder
05. maj 2006 - 19:10 #10
Ja, men af sikkerhedsmæssige hensyn er det ikke en mulighed.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. maj 2006 - 19:12 #11
Det bliver da ikke mere usikkert af at forstærke signalet!!!

En anden billigere løsning kunne også være Repeatere.
Avatar billede zephid_ Nybegynder
05. maj 2006 - 20:11 #12
Jeg vil benytte mig af de nuværrende signaler, så nej jeg forstærker dem ikke, giver kun trucksne udstyr der bedre kan fange signalet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. maj 2006 - 20:14 #13
Med usb løsningen kan du placere antennen oven på trucken. Du forlænger bare USB ledningen.

Men bedre, udvendige antenner vil uden tivl løse dit problem.
Avatar billede zephid_ Nybegynder
05. maj 2006 - 20:29 #14
Problemmet ved at sætte udendørs antenner op er at det vil give alt for lang rækkevide, op til 200-400 meter. Dette vil sætte virksomhedens netværk i for høj fare, dette vil jeg ikke risikere.

Umidelbart tror jeg ikke USB løsningen er nogen løsning, vil tro at som minimum skal der bruges en 8-12dbi antenne på hver af trucksne for at sikre en optimal forbindelse.
Avatar billede zephid_ Nybegynder
09. maj 2006 - 13:01 #15
Eftersom ingen har kunnet finde et svar på mit problem, vælger jeg at lukke spørgsmålet og bestille det hjem fra udlandet.