Avatar billede jippet Nybegynder
05. maj 2006 - 17:04 Der er 10 kommentarer

Skærm fryser ved højreklik

Jeg har fået et noget irriterende problem. Når jeg højreklikker på skrivebordet, for at f.eks. se egenskaber for skærm, fryser det hele og timeglasset er fremme i en uendelighed og jeg kan først opløse det hele ved at trykke Ctrl-Alt-Delete. Aner ikke hvorfor det er opstået, og det sker kun når jeg højreklikker på skrivebordet. Nogen ide?
Avatar billede jacla Nybegynder
05. maj 2006 - 17:07 #1
Har du tjekket dine museknapper i kontrolpanelet ?
Avatar billede jippet Nybegynder
05. maj 2006 - 17:09 #2
Jeg er næsten helt sikker på at det intet har med musen at gøre, fordi det kun sker når jeg klikker på skrivebordet.
Avatar billede jacla Nybegynder
05. maj 2006 - 17:52 #3
Sæt din XP cd i drevet (ikke auto run)

Skrif i start kør sfc /scannow  (husk mellemrum mellem sfc og /)

Mvh

Jan C
Avatar billede jippet Nybegynder
05. maj 2006 - 17:57 #4
O.K. Jeg er klar. Hvad skal jeg nu gøre?
Avatar billede jippet Nybegynder
05. maj 2006 - 18:30 #5
Nu har jeg gennemført alt det. Det mærkelige var at den bad hele tiden om at få en Windows XP Pro når jeg har Home edition installeret. Jeg lånte naboens XP Pro og gennemførte det. Bootede op, men det er stadigvæk det samme, desværre.
Avatar billede jacla Nybegynder
05. maj 2006 - 19:13 #6
Ok,

Gør musen det samme i fejlsikret-tilstand, altså F8 i opstarten og vælge fejlsikret tilstand
Avatar billede jippet Nybegynder
05. maj 2006 - 22:01 #7
Jeg ved at det intet har at gøre med musen, men tak for hjælpen og jeg lukker nu.
Avatar billede c-holst Novice
06. maj 2006 - 07:59 #8
hvorfor lukke når du ikke har fået løst dit problem.

et forslag
find den driver du vil bruge til dit grafikkort.

genstart i fejlsikret
afinstaller driveren til grafikkortet via tilføj fjern...
genstart og reinstaller driveren til grafikkortet
Avatar billede jippet Nybegynder
06. maj 2006 - 12:40 #9
Unskyld! Jeg blev bare lidt utålmodig i går. Men jeg fandt faktisk en løsning selv, på nettet, på: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25624. Hvis der er andre der har det samme problem, så skulle de se at bruge denne methode, det virkede for mig og nu er problemet løst! Jeg takker for jeres deltagelse!
Avatar billede c-holst Novice
10. juli 2006 - 23:18 #10
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten