Avatar billede radiv Nybegynder
05. maj 2006 - 10:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Erfaringer med Microsoft optical desktop fingerprint

Jeg tænker på at købe et tastatur der er udstyret med en fingeraftrykslæser.
Jeg har læst at den ikke kan bruges til windows-logon, men til netsteder, og det er fint nok med mig.

Men, er der nogen der har erfaringer med hvor godt det fungerer, og om tastatur/mus i øvrigt er ok kvalitet?

Er der andre anbefalinger for trådløs desktop til under 500 kroner?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. maj 2006 - 10:57 #1
Kender ikke til tastaturet, men har selv en MS Fingerprint Reader - altså for sig.

Det er ikke helt korrekt at du ikke kan bruge den til at logge ind i windows med. Det kan du godt, det du ikke kan er at logge på et domæne hvis du har brug for dette. På en alm. pc (uden domæne) er der ingen problemer.

En anden ting du lige skal vide er, at den KUN virker med Internet Explorer. Det gør min i hvert fald, og det er jo nok samme software de bruger. Microsoft har ikke planer om at optimere den til andre browsere som fx Firefox. Men hvis du alligevel altid bruger IE, så er der ingen problemer.

Den fungerer fint, den genkender fingeren i 99% af gangene. Det er meget sjældent at man må prøve to gange. Samtidig har jeg heller ikke oplevet at den har ladet andre komme på. Altså den læser ikke forkert. Dog har jeg også læst at der kan være sikkerhedsproblemer mht. hackere, se: http://www.pcworld.dk/art/7155?a=search&i=0

Mht. kvaliteten af tastatur og mus kan jeg som sagt intet sige, da jeg ikke kender til det. Men du bør overveje ovenstående ting inden du køber den.
Avatar billede radiv Nybegynder
05. maj 2006 - 11:08 #2
Nåh, hvis det kun kan bruges i IE er det uaktuelt - jeg er inkarneret Opera-bruger igennem mange år. Det var mest for gadgets-faktoren jeg var nysgerrig, men så kan jeg hellere finde noget der ligger godt i hånden.

Tak for dit svar.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. maj 2006 - 12:06 #3
Selv tak.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
05. maj 2006 - 12:08 #4
Jeg skal ikke kunne sige om de har forbedret deres software, men jeg tvivler da de nok ikke vil samarbejde med deres konkurrenter.