Avatar billede ballonskipper Nybegynder
04. maj 2006 - 21:48 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Pcmia kort

Hej Eksperter

Jeg ahr fået en gammel Compaq Armada foræret ude cdrom drev men kun diskette. HAr købr et 32bit trådløst pcmia kort og puttet det ind i siden hvor der er 2 slots den passer i. Kortet hedder Trendnet Tew-226pc men jeg kan simpelthen ikke få strøm til det.
Jeg lagde hele setupfilen til kortet på diskette og pakkede ud på den bærbare og installederede men det fungerede ikke.
Styresystemet er Win98

Hvad kan der være galt?

Mvh.
Ballon
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. maj 2006 - 21:50 #1
Mener du skal have mindst 98SE til trådløs
Avatar billede never_mind Nybegynder
04. maj 2006 - 21:53 #2
problemet er mere at det er et 32 bit kort, og det med stor sandsynlighed er en 16bit PCMCIA port.
Avatar billede never_mind Nybegynder
04. maj 2006 - 21:54 #3
model nummer på den ? så finder vi hurtigt ud om jeg har ret
Avatar billede ballonskipper Nybegynder
04. maj 2006 - 21:56 #4
Der står det er et 32bit card

Model på den bærbare eller?
Avatar billede ballonskipper Nybegynder
04. maj 2006 - 21:58 #5
Bærbar er en compaq armada 4131T og i win98 står der Cirrus logic PCIC-Kompatibel PCMIA-controller
Avatar billede never_mind Nybegynder
04. maj 2006 - 21:59 #6
ja på den bærbare, for jeg er 98% sikker på at PCMCIA porten i din bærbare kun er en 16bit port, og har jeg ret i det, komemr det IKKE til at virke
Avatar billede ballonskipper Nybegynder
04. maj 2006 - 22:00 #7
Uha det håber jeg ikk :)
Avatar billede never_mind Nybegynder
04. maj 2006 - 22:15 #8
ifølge manualen til den er det et 32-bit cardbus PC card slot, så det er ikke derfor det ikke virker
Avatar billede ballonskipper Nybegynder
04. maj 2006 - 22:18 #9
ok hva dælen kan det så være?
Avatar billede ballonskipper Nybegynder
04. maj 2006 - 22:18 #10
Hvordan kommer man i bios på sådan en sag? Hvis det da findes på den?
Avatar billede ballonskipper Nybegynder
04. maj 2006 - 22:22 #12
Tusind tak mester det var sq fint det der mon ikke det hjælper på det :)

Accepteret
Avatar billede never_mind Nybegynder
04. maj 2006 - 22:27 #13
ellers spørg du abre igen, ældre compaq udstyr kan være en anelse underligt mht bios (mange gange skal man benytte disketter til for at kunne komme i BIOS)
Avatar billede ballonskipper Nybegynder
04. maj 2006 - 22:47 #14
Jeg tror godt du må hjælpe med det bios der kan ikke engang komme ind i den :)
Avatar billede ballonskipper Nybegynder
04. maj 2006 - 22:52 #15
Jeg synes bare det er sjovt jeg kan se den virker fint i kotrol panelet og enhedshåndteringen, men der er sq ikke gang i kortet :(
Avatar billede never_mind Nybegynder
04. maj 2006 - 22:56 #16
Run the Compaq Utilities to view or test system information and installed or connected devices. Run
Compaq Utilities from either the computer hard drive or from diskette.

nu har du husket at installere det medfølgende software til WLAN konfiguration ikke ? det er kun XP og frem der har det indbygget, win2000 har heller ikke native support for Wlan
Avatar billede ballonskipper Nybegynder
04. maj 2006 - 22:59 #17
Altså jeg har installeret det jeg nu kunne.. er det den der er med til kortet eller er det noget compaq har?
Avatar billede never_mind Nybegynder
04. maj 2006 - 23:25 #18
det der fulgte med kortet.
Avatar billede ballonskipper Nybegynder
04. maj 2006 - 23:28 #19
Jeps den har jeg installeret men stadig uden held
Avatar billede never_mind Nybegynder
05. maj 2006 - 00:02 #20
ifølge deres hjemmeside er driveren til 98se og frem, men andre har kunne få Wlan til at virke på 98, men den skal være fuldt opdateret.
Avatar billede ballonskipper Nybegynder
05. maj 2006 - 00:10 #21
Ja det er den jo så ikke da jeg ikke er på nettet og kun har diskdrev :)?
Avatar billede never_mind Nybegynder
05. maj 2006 - 00:12 #22
et null modem kabel ? det tager godt nok lidt tid, men er en mulighed
Avatar billede ballonskipper Nybegynder
05. maj 2006 - 00:15 #23
Det har jeg ikke hørt om hvad er det og hvor får jeg fingrene i sådan et`?
Avatar billede never_mind Nybegynder
05. maj 2006 - 00:18 #24
enhver computer forretning bør have det, eller man kan lave et selv, i den nemmeste form er det blot 3 ledninger
Avatar billede ballonskipper Nybegynder
05. maj 2006 - 00:20 #25
Ok tak for hjælpen det vil jeg tage ned og hente imorgen. Tak for hjælpen nu orker jeg ikke mere trådløst lort idag :)

Ballon