Avatar billede oit Nybegynder
07. maj 2001 - 10:47 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Remote administration

Er der nogen der har kendskab til et værktøj, som kan fjernstyrer en server via en Compaq IPAQ ???

Enten via Internet eller LAN ...

Avatar billede disky Nybegynder
07. maj 2001 - 10:49 #1
Jeg ved ikke om du kan fra en Ipaq, men jeg kan fra min Palm Pilot via VNC

Kig evt. her:
http://www.ing.dk/shareware/tek_help.html

Eller endnu bedre:
http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html

Der har de den til Win CE osv.

Programmet er ret fedt og helt gratis, bruger den selv til at fjernstyre mine to maskiner fra arbejde osv :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. maj 2001 - 10:53 #3
VNC er godt... men desværre kan den kun \"viewe\" fra CE maskiner...
Avatar billede disky Nybegynder
07. maj 2001 - 10:53 #4
nanoq: det er jo lige netop VNC du henviser til :)

Så deres egen hjemmeside er nok det bedste sted at kigge :-)
http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html
Avatar billede disky Nybegynder
07. maj 2001 - 10:55 #5
nanoq: ja men han skulle jo også fjernstyre fra en CE\'er
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 10:58 #6
Et rigtig professionelt remote program er det der hedder Netop Remote Control - det bruger vi selv i vores firma, både til kunder og hos os selv, og det funker bare :)
Avatar billede disky Nybegynder
07. maj 2001 - 10:59 #7
milo: har du en link ?

Og hvad er prisen ? VNC er 100% gratis, og kan køre med hård kryptering hvis man ønsker det (mig bekendt)
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 11:00 #8
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 11:01 #9
du ka bestille en gratik trial og prøve...du vil ik blive skuffet.
Avatar billede disky Nybegynder
07. maj 2001 - 11:02 #10
Hvad kan det som VNC ikke kan ?

Som privat person gider jeg ikke bruge penge på det.

Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 11:02 #11
gratis
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 11:03 #12
det ved jeg ikke visky...men jeg ved bare at det funker :) siger jeg ikke vnc ikkw gør.
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 11:03 #13
ikke :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. maj 2001 - 11:06 #14
Jeg ved det var VNC jeg linkede til... jeg kommenterede kun fordi det jo ikke dækker det ønskede behov, da den kun kan viewe.

Men kig på alternativet..

NanoQ
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 11:18 #15
havd dækker vnc ikke? kan det ikke både over internet og lan? det kan netop
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 11:18 #16
hvad

lol
Avatar billede disky Nybegynder
07. maj 2001 - 11:21 #17
VNC kan både over lan, internet, brevduer (dem med tcpip pakker) palm mobil osv.

Det kræver kun at man kan sende tcpip pakker
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 11:22 #18
lol ok
Avatar billede milo Nybegynder
07. maj 2001 - 11:22 #19
hvad er det så det ikke dækker ? som du sagde før, så du kun ville lave en kommentar
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. maj 2001 - 11:28 #20
Der kan ikke administreres fra VNC på en CE. Kun kigges.
Avatar billede disky Nybegynder
07. maj 2001 - 12:20 #21
Hvis du kan viewe kan du også administrere.

Husk alt hvad du laver på din CE bliver sendt til serveren.

Men man kan måske ikke fjernstyre en CE via vnc. Men du kan sagtens administrere en server fra CE
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. maj 2001 - 12:43 #22
disky, nej... med VNC på CE kan du ikke administrere... du kan kun se skærmbillede fra serveren... Du kan IKKE gøre noget aktivt.

Dette kan lade sig gøre fra VNC til PalmOS. Men af en eller anden grund er versionen til CE mere skrabet.
Avatar billede disky Nybegynder
07. maj 2001 - 12:45 #23
okay, det vidste jeg ikke. Så må jeg give dig ret, så er det ubrugeligt.
Avatar billede the_q Nybegynder
02. juli 2002 - 10:40 #24
Prøv evt. med den nye udgave af Netop v 7.0 som fungerer fint for mig.
www.netop.dk
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
22. januar 2007 - 13:47 #25
lige et forslag... Ultravnc er gratis og fungere på lokalnet og internet så du kan sagtens få forbindelse til en i en hel anden by hvis du vil :) men de skal selfølig også køre med vnc