Avatar billede stefanwl Nybegynder
04. maj 2006 - 20:34 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

DriverProblem med Prodigy 192

efter endt lydkort-driver-installation og følgende genstart, genererer filen "PrdgPan.exe" en felj og lukkes af windows, med det samme maskinen kommer ind i windows. lydkortet fungerer selvfølgelig ikke herefter. men det virker fint på andre maskiner.

benytter winxp pro med SP2 på et ASUS A8N-SLI Premium bundkort.

jeg har prøvet forskellige drivere og PCI slots uden resultat.

selvom jeg har deaktiveret onboardlydkortet i biosen, kan det så stadig være en Jumper et eller andet smart sted der driller? jeg har nemlig også prøvet at smide et soundblaster live 1024 ind, men her frøs maskinen bare når den loadede lyddriveren i windows under opstart.

eller kan det have noget med SP2 at gøre?
Avatar billede boxer Nybegynder
04. maj 2006 - 20:37 #1
Enhedshåndtering, højreklik på lydkortet og vælg fjern. Genstart og lad windows installere kortet igen.

Undlad at installere driveren og fortæl om lyden virker?
Avatar billede stefanwl Nybegynder
04. maj 2006 - 20:41 #2
windows har ingen drivere til dette lydkort! så det virker ikke.
Avatar billede stefanwl Nybegynder
04. maj 2006 - 20:41 #3
en anden ting er også at jeg skal bruge indstillingerne driverne tilbyder, så skal have dem ind!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. maj 2006 - 20:48 #4
Du skriver du prøver at installere driver, men er det den sidste nye?
http://www.audiotrak.net/prodigy192.htm
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. maj 2006 - 20:50 #5
Havde selv problemer med den installationscd der fulgte med.
Avatar billede stefanwl Nybegynder
04. maj 2006 - 20:54 #6
har prøvet med følgende drivere:
v5.10
v5.20
v5.30
v5.40

de 2 sidstnævnte findes ikke på den engelske side.. de skal hentes fra denne side: http://www.audiotrak.co.kr/zeroboard/zboard.php?id=Prodigy192

det er egentlig ret beklageligt af audiotrack, at man selv skal sidde på forskellige fra for at finde diverse nyopdaterede drivers!..
Avatar billede boxer Nybegynder
04. maj 2006 - 20:54 #7
Ja, jeg er godt klar over at du skal have den installeret. Jeg vil bare sikre mig at det er den rigtige der installeres.
Avatar billede boxer Nybegynder
04. maj 2006 - 20:57 #8
De versioner du nævner, refererer til maya??
Prøv den øverste herfra:
http://www.audiotrak.net/support_download.htm
Version 2.012
Avatar billede boxer Nybegynder
04. maj 2006 - 21:01 #9
Der findes iøvrigt også en v5.50 på siden.
Avatar billede stefanwl Nybegynder
04. maj 2006 - 21:01 #10
til maya og prodigy. tror du tænker på prodigy 7.1, men jeg sidder jo med prodigy 192, og der kaldes driverne det der..
Avatar billede boxer Nybegynder
04. maj 2006 - 21:03 #11
Sorry - du har ret. Jeg var slet ikke langt nok nede på siden.
Avatar billede boxer Nybegynder
04. maj 2006 - 21:04 #12
Du skriver den gamle er disabled i bios. Fjernede du driveren til den inden da.
Måske er det den der konflikter.
Avatar billede stefanwl Nybegynder
04. maj 2006 - 21:06 #13
det går nok : )..

yepper alt tidligere lydhalløj er fjernet.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. maj 2006 - 21:56 #14
Har jo linket til den driver han skal bruge 4/05-2006 20:48:04
Avatar billede boxer Nybegynder
04. maj 2006 - 22:04 #15
John -> Er det ikke den version (5.10) der er afprøvet?

Tjek lige punkt 25 i denne faq:
http://www.audiotrak.net/support_faq.htm

Det ser ud til at det kan gå galt hvis man bruger det forkerte slot til at starte med.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. maj 2006 - 22:19 #16
kan godt se han har prøvet v5.10
Prodigy 192 v5.10-s3511 PowerMax driver update release note:
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. maj 2006 - 22:25 #17
Kortet må ikke sidde opad videokortet, mener også det står i de instuktionet der følger med lydkortet.
Den driver jeg henviser skulle være den der hører til Prodigy 192.. latest one:-)
Avatar billede stefanwl Nybegynder
04. maj 2006 - 23:06 #18
Godaften igen drenge. læste lige i en anden del af FAQen, at midi og game port også skal være deaktiveret, og så virkede det hele fandme som smurt :)..

men mange tak for hjælpen - i har kæmpet bragt sammen med mig (:

har lidt svært ved at finde ud af hvem jeg skal give points til?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. maj 2006 - 23:13 #19
Synes anonym har fortjent de 150:-)
Avatar billede stefanwl Nybegynder
04. maj 2006 - 23:16 #20
oka hvordan opdeler jeg dem?
Avatar billede stefanwl Nybegynder
04. maj 2006 - 23:28 #21
okay så kan i måske hjælpe mig med noget andet..

port 5 på lydkortet - den gule port, skulle kunne bruges til headphones. men kan ikke lige umiddelbart få lyd igennem den. er der noget bestemt man skal gøre?
Avatar billede stefanwl Nybegynder
04. maj 2006 - 23:34 #22
jeg har slået monitor & HQ til men der kommer ikke noget lyd
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. maj 2006 - 23:36 #23
Du må kunne tildele lyd til headsettet inde i kontrolpanelet til Prodigy.

Du skal bare acceptere mit svar og tildele 50 point hvis du selv synes det er ok, og så bede anonym om svar.
Avatar billede stefanwl Nybegynder
04. maj 2006 - 23:39 #24
okay kom til at give dig det hele, John.

det er jeg ked af X-bomber..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. maj 2006 - 23:41 #25
Det kort jeg har er et Prodigy 7.1 LT, der kan headphones stilles under speakers i controlpanelet.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. maj 2006 - 23:42 #26
Jeg opretter et med 150 point til anonym og henviser til det her spørgsmål.
Avatar billede stefanwl Nybegynder
04. maj 2006 - 23:44 #27
okay det var flinkt af dig :)..

jeg kan også sætte den til headphones der men det hjælper ikke rigtig..

nåhh - jeg smutter til køjs og så kigger jeg på deres forum i morgen.

endnu en gang tak for hjælpen.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. maj 2006 - 23:47 #28
Selv tak :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
05. maj 2006 - 06:34 #29
Velbekomme :o)