Avatar billede simonoscar Nybegynder
04. maj 2006 - 17:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

(domæne)Navn til klinik?

Hejsa…

I forbindelse med at min kæreste vil åbne en klink for fysiurgisk massage, har jeg fået til opgave at finde et navn til selve klinikken med tilhørende domænenavn.

Jeg har lidt problemer med at finde et navn der fungerer, og råber derfor efter hjælp fra Jer kloge hoveder.

Klinikken kommer til at ligge i Aalborg eller Århus (eller begge steder), og kommer til at tilbyde behandlende fysiurgisk massage og selvfølgelig også den så populære wellness massage.

Selve navnet behøver ikke direkte at relatere til massage, da det er ideen, at der på sigt skal kunne tilbydes fysioterapi og akupunktur m.m..

Navnet skal altså relatere til kroppen, anatomi, behandling, wellness etc.... – you name it!

Endvidere vil en stor del af konceptet også inkludere virksomhedsmassage.

Domænenavnet skal selvfølgelig skal være ledigt…

Håber på nogle gode forslag
Avatar billede boxer Nybegynder
04. maj 2006 - 17:21 #1
your-wealth.dk
Avatar billede boxer Nybegynder
04. maj 2006 - 17:26 #2
common-wealth.dk
Avatar billede simonoscar Nybegynder
04. maj 2006 - 18:03 #3
Kom selv lige på et nyt: massageworks.dk!?

Andre forslag?
Avatar billede weblex Nybegynder
04. maj 2006 - 21:22 #4
Avatar billede japping Nybegynder
04. maj 2006 - 22:39 #5
Avatar billede simonoscar Nybegynder
05. maj 2006 - 11:22 #6
Husk på, at det også er et navn til selve klinikken! Det må gerne lyde lidt mere eksklusiv end 2you/all og 4you/all!
Avatar billede kjeldb Nybegynder
07. maj 2006 - 04:27 #8
www.fysiolix.dk
Nemt at stave til, let at huske og frem for alt, det er uden bindestreg.
Avatar billede simonoscar Nybegynder
08. maj 2006 - 16:31 #9
Tusind tak for jeres bidrag end til videre.

Jeg har ikke rigtig forelsket mig i nogle af bidragene, men www.fysiolix.dk er bestemt i den rigtige retning.

Måske kunne navne som musculus, muskel, fix, lix, wellness, wealth, works, body, massage  etc…kombineres på en eller anden smart måde...?

OBS! -> www.musculus.dk er optaget!

Da der også skal laves et logo, skal dette også være med i Jeres overvejelser (visuelt design)...
Avatar billede simonoscar Nybegynder
10. maj 2006 - 14:00 #10
kom nuuu ;) - har brug for lidt kreativ hjælp...
Avatar billede weblex Nybegynder
10. maj 2006 - 21:17 #11
Avatar billede simonoscar Nybegynder
16. maj 2006 - 00:15 #12
Hvis der ikke er flere kreative forslag, så lukker jeg tråden...
Avatar billede olebole Juniormester
16. maj 2006 - 01:02 #13
<ole>

Måske, det var værd at tænke på, at mange af de største erhvervs successer (både på WWW og udenfor) har navne, der intet har med deres arbejdsområde at gøre. Det er med andre ord ikke nogen evident fordel, at der er ligger en sproglig forklaring af firmaet i dets navnet.
Med de forhold, der hersker omkring at finde et begavet, ledigt domænenavn, kunne det derfor være en idé at tænke i helt andre baner.

Hvis du forsøger at finde et sigende, seriøst navn, gør du det samme, som alle dine konkurrenter - og brugeren, der har glemt navnet og skal komme i tanker om det, vil have problemer med at huske lige netop dit ... udover, at navnet ofte vil virke 'søgt'.

Ofte er det bedre at finde et helt neutralt navn (der af den ene eller anden grund er let at huske), eller at finde en skæv vinkel på arbejdsområdet - og konstruere et navn, der overrasker og kalder på et lille smil. Personligt er jeg jo vild med firmanavne som:

"Stuk, Søjle og Søn" (- et nu lukket stukkatørfirma på Frederiksberg)
"Pigen på Stigen" (- en kvindelig malermester, hvis firmabil jeg ofte har set i kvarteret)
"1001 Watt" (- lysdesign firma for teater/show/udstilling)
"Egen Vinding og Datter" (- lokal håndværker fra Christiania/omegn)

Ikke at det er videre begavet, men prøv at 'braine' på navne som 'av4pokker.dk' ... så falder du sikkert over et eller andet, folk vil kunne huske, første gang de hører/læser det.

- just my two cents  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
16. maj 2006 - 01:07 #14
Hehe ... der var et forslag, jeg havde overset  :D

Hvis du kan få en god tegner til at lave en Asterix-agtig logo-figur, ville kjelb's forslag: (07/05-2006 04:27:04) faktisk være meget sødt  ;o)
Avatar billede simonoscar Nybegynder
21. maj 2006 - 00:49 #15
Tak for de konstruktive forslag, olebole...

Vi har nu snakket lidt mere ang. konceptet, og har besluttet ikke at åbne en klinik, men i stedet statse på virksomhedsmassage.

Jeg har også tænkte på Massa eller Masso, som betyder krop på latin....

Man kunne evt. kombinere ovenstående med et eller andet!? Nogen forslag?
Avatar billede simonoscar Nybegynder
24. maj 2006 - 19:45 #16
Jeg lukker...